Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: AU Inställningar Windows-newCS-Mgcamd ?

  1. #11
    Gäst
    to get
    out of their TV armchairs and pause the growing of their asses (to quote the
    writer of a certain FAQ) long enough to learn how to upload a couple of files
    to their boxes via ftp, read the supplied documentation and edit a couple of
    keyfiles. Everybody can learn how to do that easily, and we mean EVERYBODY.
    Känner du igen citatet? Inte? Då har du inte läst läxan. Läs filerna och prova. Gör om, gör rätt.
    -J

  2. #12
    Svar till Deaaaaaas
    Jag har gått in i XML filen och ändrat till on med små bokstäver.
    Nu kör jag desutom RC6 och där ska det tydligen inte spela någon roll om man skriver med små eller stora bokstäver
    Det enda med EMM jag får upp på skärmen är att
    [EMM cache] initialising cache with 20 enties
    när jag startar servern

    Till J++
    Du som kan balla citat.kan inte du mejla mig en bild på dig så jag kan visa mina polare,du verkar så jävla coooll
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  3. #13
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Nu lugnar vi ner oss här... Vad jag kan säga på rak arm är att jag hört från olika hål att newcs har au problem... Själv kör jag Newcamd av denna anledning... Så mitt tips till dig är att kolla igenom medföljande readme och se vad där står om au... Och söka lite på forumet så hittar du nog svar på det...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #14
    Min AU verkar funka utmärkt nu iaf. Jag kör som sagt boxer och jag ringde upp de och de sa att de skulle skicka ut en ny uppdatering. Jag hade då Kortet i newcs servern igen och efter några minuter hade jag bild igen.

    Vad står det i din logg nu mimmie när den försöker göra emm uppdateringar?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Mgcamd har problem med AU även mot newcamd-server, min mgcamd skickar inte emm's som den ska, byter jag till mgcamd som klient så kommer dom i en fin ström.

    Så i detta fallet hjälper det inte hur du konfigurerar! Det skulle vara om mgcamd parsar newcamd.conf på ett annorlunda/felaktigt sätt isf.

  6. #16
    Så här funkar det för mig.

    Kör comhem med newcs server och mgcamd som client. När jag kör mgcamd ver 1 får jag ca 100 emm sedan slutar emm att komma. Men om jag kör Mgcamd 28.08.05 får jag Emm hela tiden. Verkar som Mgcamd ver 1 slutar skicka emm efter ett antal på ca 100.

  7. #17
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hmmm... Inget jag har märkt av... Men verkar ju vara nån inställning till NewCS kanske... Vet att det finns 2 olika version av Mgcamd ute... En som funkar med Newcamd och en som funkar med NewCS...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Hmmm... Inget jag har märkt av... Men verkar ju vara nån inställning till NewCS kanske... Vet att det finns 2 olika version av Mgcamd ute... En som funkar med Newcamd och en som funkar med NewCS...
    Och hur ska man veta vilken version som är vilken ?
    Jag har ominstallerat allt i Dreamen/Servern,fingrat på snart allt som går, men det blir ingen skillnad,allt fungerar perfekt förutom att EMM inte vill dyka upp i rutan(servern)
    Jag har tagit ner Mgcamd via blue panel,läste någonstans att man kunde få problem då ?
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  9. #19
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vilken gemini version kör du?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #20
    Jag har uppdaterat till 2.50,ingen skillnad.
    Har provat Newcamd 6.05 i dreamen men det funkar sämre än MgCamd,och framförallt kan jag inte se något EMM på serverns skärm.Jag har (fan) ändrat på allt i Newcamd .cfg i Dreamen ,men allt funkar som vanligt,jag fattar inte att det va så svårt och få igång servern när man va färsking ,man kan ju göra vad som helst,det bara funkar ändå, men ,jag saknar EMM.
    (man är nog fortfarande en jävla färsking ) :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] newcs och mgcamd
    Av mjewp i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 20:59
  2. Inställningar i Putty-NewCS-Windows ?
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 12:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss