Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: AU Inställningar Windows-newCS-Mgcamd ?

  1. #21
    Gäst
    Har provat Newcamd 6.05 i dreamen men det funkar sämre än MgCamd,och framförallt kan jag inte se något EMM på serverns skärm.
    Om du inte får newcamd att fungera, så finns det nog inte hopp för mgcamd heller. Varför? Jo, för att mgcamd läser inställningar från newcamd.conf.

    Kolla så du har AU = yes i newcamd.conf, och så au i slutet på cws-rad, typ:
    CWS = 192.168.0.161 10001 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv au

    Hmmm
    Lycka till!

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av J++
    Har provat Newcamd 6.05 i dreamen men det funkar sämre än MgCamd,och framförallt kan jag inte se något EMM på serverns skärm.
    Om du inte får newcamd att fungera, så finns det nog inte hopp för mgcamd heller. Varför? Jo, för att mgcamd läser inställningar från newcamd.conf.

    Kolla så du har AU = yes i newcamd.conf, och så au i slutet på cws-rad, typ:
    CWS = 192.168.0.161 10001 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv au

    Hmmm
    Lycka till!
    Jag är helt med dig i ditt resonemang.
    Nu har jag lagt till au i CWS raden ,men jag får ändå inte upp något EMM på min server skärm.
    Jag konfigurerar min XML fil med senaste CheapCS,
    någon som har liknande problem som mig,annars är det väl bara och vänta och se om korten slocknar,och ta problemet då.

    Tack för visat intresse.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Citat Ursprungligen postat av J++
    Har provat Newcamd 6.05 i dreamen men det funkar sämre än MgCamd,och framförallt kan jag inte se något EMM på serverns skärm.
    Om du inte får newcamd att fungera, så finns det nog inte hopp för mgcamd heller. Varför? Jo, för att mgcamd läser inställningar från newcamd.conf.

    Kolla så du har AU = yes i newcamd.conf, och så au i slutet på cws-rad, typ:
    CWS = 192.168.0.161 10001 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv au

    Hmmm
    Lycka till!
    Jag är helt med dig i ditt resonemang.
    Nu har jag lagt till au i CWS raden ,men jag får ändå inte upp något EMM på min server skärm.
    Jag konfigurerar min XML fil med senaste CheapCS,
    någon som har liknande problem som mig,annars är det väl bara och vänta och se om korten slocknar,och ta problemet då.

    Tack för visat intresse.
    Jag kan vara ute och cyckla nu men:
    Jag tror inte au har någon betydelse i CWSraden på klientsidan (alltså den som kör mg_camd 1.00) utan att det är AU = yes som är det viktiga.
    Så har det funkat för mig mot newcamd 6.05 (cardserver) i alla fall (se poster om problem med au mot boxer som visade sig vara att boxer inte skickade några uppdateringar).
    TROR ditt problem ligger på serversidan...

  4. #24
    I Newcamd.cfg har jag även AU=yes.
    Får man i NewCS ett EMM medelande varje gång servern och Dreamen har kontakt med varandra,om man har ställt in spam i inställningarna?
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  5. #25
    Har ni fått ordning på problemet med uppdateringarna? Jag kanske kan hjälpa till annars...tror jag hittade felet imorse. Är inte hemma just nu så jag kan förklara allt.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Timpo
    Har ni fått ordning på problemet med uppdateringarna? Jag kanske kan hjälpa till annars...tror jag hittade felet imorse. Är inte hemma just nu så jag kan förklara allt.
    Då tar vi det när du har tid.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  7. #27
    Jag kör Mgcamd på klienten och newcs 1.13 på servern, hade strul med uppdateringarna. Sen så hittade jag en fil i /var/keys som heter "mg_cfg" i den
    så finns det lite smått och gott som styr AU funktionen bl.a. Min stod i off där (man styr med siffror 01 = on t.ex de e lätt att förstå), ändrade till on. Hittade UDP inställningarna också och ställde in IP till servern och använde samma port28007. Nu kan jag se vad som händer mellan min klient och server i cheapCS programmets UDP logger. Vet inte om det är detta som är problemet men efter att jag gjort detta så hoppade allt igång. Hoppas ni har samma tur!

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Timpo
    Jag kör Mgcamd på klienten och newcs 1.13 på servern, hade strul med uppdateringarna. Sen så hittade jag en fil i /var/keys som heter "mg_cfg" i den
    så finns det lite smått och gott som styr AU funktionen bl.a. Min stod i off där (man styr med siffror 01 = on t.ex de e lätt att förstå), ändrade till on. Hittade UDP inställningarna också och ställde in IP till servern och använde samma port28007. Nu kan jag se vad som händer mellan min klient och server i cheapCS programmets UDP logger. Vet inte om det är detta som är problemet men efter att jag gjort detta så hoppade allt igång. Hoppas ni har samma tur!
    Mina kort funkar sedan 19/12/2005
    Jag tror att jag har fått AU att fungera (man tror så jävla mycket)Men det du skrev är mycket intresant.Jag har gjort samma ändringar som du i MG cfg.
    Om korten skulle slockna så får man väl börja rota i det här igen.
    Jag begrep inte vad UDP logger i CheapCS va, men det vet jag nu.
    I UDP loggern ser jag EMM medelanden, Hurra-Hurra-Hurra
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  9. #29
    jag har fått AU att funka på boxer, newcs1.16rc6 + evocamd1.07

  10. #30
    Mimmie, ändrade du i mg_cfg efter att jag berättat det eller innan?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] newcs och mgcamd
    Av mjewp i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 20:59
  2. Inställningar i Putty-NewCS-Windows ?
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 12:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss