Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kompisen bytte port på CS servern, hur göra?

  1. #1

    Kompisen bytte port på CS servern, hur göra?

    är det bara att skriva in den nya då? te.x bytte från 10000 till 46000, ändrar jag då den första CWS radens portnummer till 46000 och den undre till 46001 eller?
    Bilden låser sig nämligen och jag kan inte längre pinga servern i telnet.
    Får bild i cirka 5 sek men sen låser sig det

    MÅste man även byta portnummer på denna rad i newcamd.conf:

    # Port to listen for incoming cardserver connections (reverse login)
    # and/or admin connections
    CWS_INCOMING_PORT = 12000
    # Port to get a list of all connected cardservers, just telnet to it
    CWS_DEBUG_PORT = 12001

    HAr en 500c
    TAcksam för svar.
    MC abstinens!

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    nej... har dom bara bytat port på servern så är det bara portarna på CWS raderna du behöver ändra... dom kanske har ändrat DES nyckel också?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Ok. Nä deskkey är detsamma. HAr bild men dock problem med frysningar av bilden, måste byta kanal och sedan byta tillbaka till den jag såg på för att få bild. VEt någon vad det kan bero på?

    HAr förresten ändrat den övre CWS radens portnummer till 46000 och den undre till 46001, är det ok?
    MC abstinens!

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    beror ju på vilka portar dina kompisar satt server på :P

    vad kör ni för softcam? newcamd/mgcamd/camd?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Servern körs på newcamd och jag kör på Mgcamd, 1.0 och ja servern är satt på port 46000. Det som är konstigt med frysnigarna är att de kommer oregelbundet, jag har nästan aldrig haft frysningar på dagtid av någon anledning. MEn som sagt bilden kommer tillbaka efter jag bytt kanal... Blir ju dock lite jobbigt om jag måste göra det varje gång...
    MC abstinens!

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Låter nästan som om det är något som stör hos dej på port 46000 å 46001...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Efter några timmar så har det börjat funka felfritt, kanske en eller två låsningar/dag.
    KOnstigt men sant, anledningen till portbytet från 10000 var iallafall att IP-telefonin belastade porten hos servern vilket framkallade låsningar hos mig (klient). Problemet löst, hoppas det funkar felfritt i framtiden oxå!

    TAck för synpunkter o ideér iallafall!
    MC abstinens!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Nu bytte min system.
    Av Mandolini i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-04-15, 19:47
  2. Com-port till Usb-port
    Av Deas i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 22:41
  3. fråga om bytte av kod system
    Av hais03 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 16:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss