Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Nätverksproblem

  1. #1

    Nätverksproblem

    Tänkte koppla in min nyinflyttade dams dator på mitt hemmanätverk. Inga problem med det.
    MEN.....När jag kollar nätverksplatserna i min burk så ser jag bara mina å min sons diskar.
    Kollar jag sedan i hennes burk så ser jag samtliga 3 datorer.
    Har delat ut hennes C:
    Har kört guiden konfigurera nätverk.
    Kan pinga åt bägge håll.
    Jag ser hennes dator från min dator i arbetsgruppen. Men när jag klickar på hennes dator så har jag inte tillräcklig behörighet.
    Har skapat ett konto på hennes dator med samma användarnamn och lösen som på min.

    Nåt vajsing är det nånstans men jag vet inte var.
    Jag fick ett tips om att jag skulle installera XP Pro på både hennes och min å inte ha Home.
    Men eftersom jag har Home å grabben Pro å det inte är några problem att nå hans burk, tycker jag inte att det är det som är problemet.
    Eller kan var precis det det är?

    El L :lol: kk :lol:

  2. #2
    Ingen mjukvaru-brandvägg som beter sig på hennes dator, typ Norton Internet Security.

    Om så är fallet, så måste du lägga in nätverket som säkert nätverk undet "networking" och Trusted Zone!
    Du döljer något, sa abboren till metmasken!

  3. #3
    Spidde
    Gäst
    Jag har samma problem hemma fast jag kör pro på båda.
    du kan få åtkomst till hennes c genom att skriva sökvägen \\hennesip\c om c är utdelat som c

  4. #4
    @kentstefan:
    Det var Norton på hennes burk, men det tog jag bort det första jag gjorde. :wink:

    @Spidde:
    Jovisst, jag kommer åt den via det sätt du beskriver. Men det är retligt som bara fan att man inte kommer åt den via nätverksplatserna. Det ska ju gå. :?

    El L :lol: kk :lol:

  5. #5
    kolla behörigheten på den utdelade mappen.
    du skall ha rätt att kunna läsa i mappen + via nätverket ( 2 skillda ställen)
    sätt alla på båda så skall det fungera om du har bort alla brandväggar.

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  6. #6
    @Guide:
    2 skilda ställen säger du. Hägerklick på hennes C: -> Delning och Säkerhet å där har jag delat ut mappen på nätverket samt att andra användare får göra ändringar.

    Var kan det andra stället vara månne?

    El L :lol: kk :lol:

  7. #7
    Kontrollera att du har tjänsten "File and Printer sharing for Microsoft Networks" installerat bland egenskaperna för lokalt nätverk.

  8. #8
    @Matte:
    Jepp, det finns på bägge burkarna.

    El L :lol: kk :lol:

  9. #9
    Kom på en grejj, tror inte att du kan inte dela ut hela C:\ i nätverket, prova att dela ut endast en mapp på kärestas dator och se om det fungerar då!
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  10. #10
    @Samoth:
    Jag delar ut min C: å grabbens C: i nätverket å det är inga som helst problem.
    Hur som helst så ställde jag den i sovrummet iaf. Viktigast är ju att det är åtkomst från hennes burk till nätverket.
    Men jag tänkte jag skulle få låna lite utrymme av henne å lägga lite "Downloads" på. :twisted: :twisted: :wink: :wink:

    El L :lol: kk :lol:

Liknande ämnen

  1. Nätverksproblem DM600
    Av H85 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 11:00
  2. DM-500C nätverksproblem
    Av MyKee i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 07:50
  3. Nätverksproblem
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 12:26
  4. nätverksproblem igen!!!!!!!!
    Av Megaman i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-16, 23:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss