Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Den 15 februari slutar jag att jobba helt...

  1. #1

    Den 15 februari slutar jag att jobba helt...

    Å blir en fri man . Kommer bara att ägna mig åt kapitalplaceringar, vilket under en längre tid, varit en privat bisyssla. Och efter att prövat på att arbeta som anställd i 30 år, har jag ledsnat på allt vad arbete heter. Så istället för att arbeta för pengar, ska pengarna få arbeta för mig . Jag kommer därför inte att supporta via Datafixaren, inte heller svara på "mitt" telnr, utan Ni får vända er direkt till butiken. Självklart kommer jag att ha kvar min hobby, men det kommer då att vara helt mina villkor.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  2. #2

    Humlan 57

    Ja som ni alla kanske har föstått så kommer Humlan att sluta hos oss på datafixaren och vi önskar humlan god forsättning och passar på att tacka för god support.

    Med vänliga hälsingar
    Datafixaren

  3. #3
    Fan det där låter sweet! "...pengarna arbeta för mig". Kan du inte be några av dem jobba för mig också, vad ska de ha i lön förresten?


  4. #4
    Vad är det för arbetsgivaravgift på pengar som jobbar ? :?:
    Man kanske ska säga upp personalen och låta pengarna sitta i plogbilarna och köra på nätterna?
    Vem föhandlar man med om lönenivåer när facket inte är med?
    Finanspolisen kanske eller finansinspektionen.
    alternativet känns inte bättre om stat och politiker är motparten
    (sen kan man ju undra om det är facket som styr politiken eller om det är politiken som styr facket)
    Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

    Den som väntar på nån som har gått, väntar alltid för länge.....

  5. #5
    Poker och A-kassa alltså. Välkommen med i gänget

    mvh
    dickus
    7.62mm - One size fits all. xx/

  6. #6
    A-kassa har jag ju rätt till, som alla andra arbetsbefriade. Men den lär jag knappast få behålla värst länge, då jag inte tänker ta nåt skitjobb, eller nån fånig utbildning. Som jag skrivit tidigare så har jag handlat med fonder, å lite aktier under en längre tid, å aktivt under de senaste 10 åren. Det har jag lyckats rätt bra med, så med lite tur, å inte så stora krav, kommer det att ge tillräckligt, för att kunna ta ut en hyfsad "lön". Skatt på inkomst på pengar som jobbar är 30%, så nån inkomstskatt kommer man inte undan. Alla ev vinster är fondbolag å banker skyldiga att uppge till skattemyndigheten....

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Ja då är det ju endast önska Humlan lycka till.. Välkommen i gänget vi som inte har så mycket tid. *ASG*

    Hoppas du kommer njuta av din "frihet".
    Samtidigt hoppas man ju du fortfarande kommer ge tips och goda råd härinne..

    Sköt om dig och må bra...

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av swedane
    Ja då är det ju endast önska Humlan lycka till.. Välkommen i gänget vi som inte har så mycket tid. *ASG*

    Hoppas du kommer njuta av din "frihet".
    Samtidigt hoppas man ju du fortfarande kommer ge tips och goda råd härinne..

    Sköt om dig och må bra...
    Tack Swedane, å visst kommer jag att njuta fullt ut. Självklart är det skitkul att allt man gjort, betalat sig. Nu gäller det bara å inte bli girig, utan fortsätta i samma "hjulspår", så kommer jag att kunna leva mycket gott.

    mvh humlan.

    PS. Ta en summa pengar, fördubbla den vart tredje år, så ser Ni hur fort det går att skapa sig en icke föraktlig summa pengar. Å utan alltför stora ansträngningar eller ren tur, så går det faktiskt att kapa tiden till pension med 10 år, eller mer.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  9. #9
    Kan du inte tipsa oss om vilka bolag du tänker satsa på så vi kan haka på med några tusingar för egen del?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av kpla
    Kan du inte tipsa oss om vilka bolag du tänker satsa på så vi kan haka på med några tusingar för egen del?
    Inte bolag, men lägg lite pengar i bra fonder, t.ex East Capital:s Ryssland eller Östeuropafond. Dessutom bör länder som Brasilien, Kina å Indien ge bra med pengar på lång sikt. Japan verkar äntligen åxå vara på G igen, men jag har svårt för deras mentalitet. Då dom är så förbannat konservativa, att nästan alla beslut verkar fastna i just motstånd mot minsta lilla förändring. Å så råvaror förstås, guld å olja kommer aldrig att tappa i värde, mer än periodvis....

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. SNR slutar fungera
    Av busta i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 10:32
  2. Trean slutar funka
    Av bojorgen i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 16:05
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-08-20, 22:40
  4. CD slutar att fungera!!!
    Av PrOsOn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 07:46
  5. MP 3.5 slutar inte blinka!?
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 16:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss