Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: mgcamd måste startas om?

  1. #1

    mgcamd måste startas om?

    Hej,

    Är med i en CS-grupp om 5 pers och allting fungerar klockrent, förtutom en grej: När jag tittar på en okodad kanal en längre tid och sedan byter till en kodad, måste jag göra en omastart av mgcamd, annars får jag ingen bild. Detta händer alltså bara om jag tittar på en okodad kanal en längre tid, och inte om jag håller mig på de kodade kanalerna. Min gissning är att detta har med nån inställning att göra. Ingen annan i gruppen har samma problem, men de har mgcamd 1.0 jag kör 1.0 pre 7. Nån som har nåt tips?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vilken mgcamd version kör du?

    Om du tittar under guider så hittar du en conf som jag gjort som fungerar felfritt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    1.0 pre 7

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag kör samma med den configen som du hittar under GUIDER och har aldrig råkat ut för detta problem...

    Vad kör ni för server? Newcamd/NewCS?

    Kan du posta den mg_cfg du kör med idag?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Vi kör NewCS, TROR jag. Och jag tror vi har samma inställningar. Det skumma är att det fungerade flefritt från början, men sedan jag uppgraderade till senaste versionen av mgcamd så fick jag felet. Och det är ju ingen annan än jag som har problem. Ska posta configgen när jag kommer hem.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tror det är någon inställning som är fel... För som sagt jag har inga problem med mgcamd v1pre7... Använder den både på boxer/viasat/canal digital utan några problem...

    Vad kör du för image föresten?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Senaste PLI på en 500T. Ska testa din config när jag kommer hem, jag misstänker att det är här det spökar:

    # network retry, use summ for several options
    # 00 disable (default)
    # 01 retry every new ecm
    # 02 try to connect to offline shares every Q: seconds
    # 04 try to detect and fast reconnect to lost (and not used atm) server
    N: { 07 }

    Tror att jag har typ 04 eller 01 här. Korkat att börja rota i detta när jag inte har boxen bredvid mig, men har man tråkigt på jobbet så har man ....

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hel riktigt... Men ta en backup på din gamla config... Släng in hela den som jag har lagt upp under GUIDER och testa några dagar och se om det hjälper...

    Jag har en 500T där hemma med Gemini 2.70 och Mgcamd v1pre7 och där har jag aldrig varit med om detta problemet... Jag uppgraderar Mgcamd så fort det kommer en ny version så ingen av de tidigare har jag heller märkt det på... Så det är till 99% en konfig grej...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Gäst

    Re: mgcamd måste startas om?

    Citat Ursprungligen postat av busta
    Nån som har nåt tips?
    Hej busta

    Det kan vara ett problem som har med router-timeout att göra.
    Om du kör MGCamd med en konfigurationsfil från newcamd så tycker jag det vore värt att kolla upp att CWS_KEEPALIVE är satt till yes

    Kod:
    # send keep alive messages to servers to keep connections from dying by
    # unreasonable router NAT timeouts, make sure all cardservers/spiders you
    # conntect to are v5.25 or newer, otherwise you'll loose connection to them,
    # if set to yes
    # seems this feature is commonly misunderstood, it only keeps connections
    # open even if no data packets are using it for while (NAT routers tend to
    # forget about established tcp connections when they are inactive), it is
    # NOT to automatically reconnect to servers, see also Q&A in readme.txt
    CWS_KEEPALIVE = yes
    Jag är inte helt säker på om MGCamd läser CWS_KEEPALIVE eller inte men det är värt ett försök tycker jag

  10. #10
    Har samma problem med Newcamd 6.05 och Gemini 2.5 har även CWS_KEEPALIVE på yes, men problemet verkar vara min router (Netger WGR614 V6) den stänger den porten som inte är aktiv, 10000 eller 10001 efter exakt 10 minuter och då är det bara att starta om Newcamd för att få bild igen. Finns tydligen någon timerfunktion i den som är inställd på 10 minuter.

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 19:52
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 20:52
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-26, 12:43
  4. [LÖST] måste man ha ett originalkort?
    Av Rooster i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 20:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss