Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nybliven Dreambox-pappa

  1. #1

    Nybliven Dreambox-pappa

    Hej,

    Blev igår ägare av min första Dreambox (DM-500T) och älskar den redan ;-) Men har dock lite frågor

    Har flashat den med senaste Leatherface imagen (cvs 02.01.2006) och kopplat in den till TV'n dock utan nätverk pga att jag inte har kopplat klart detta vid TV'n. Tänkte köra lite med kortet i boxen så länge men detta verkar inte funka.
    På servern har jag förinstallerat Newcamd 6.0.7

    1. När man har lagt in Leatherface imagen, går det default att köra med kortet i boxen eller måste man ladda in någon plugin för detta? Vilken isåfall.
    2. När jag fått boxen online så har jag hört att Mgcamd är bättre än Newcamd som klient (hantera näverksstörningar) men i pluginmenyn hittade jag bara Newcamd och Evocamd. Hur kan jag köra med Mgcamd som klient?

    // Jocke

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    1. Efter vad jag har pratat med Leatherface så ska det gå... Dock måste man starta om boxen nån gång så allt går igång... Är du osäker kan du alltid slänga ett pm till han här på forumet... Tror inte han tar illa upp av det...

    2. Enklaste sättet är att installera den själv... Kan vara lite knepigt i börjarn men när du väl fått rätt på det så har du lärt dig mycket om hur dreamboxen fungerar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3

    Re: Nybliven Dreambox-pappa

    Citat Ursprungligen postat av jocke4u
    Hej,

    Blev igår ägare av min första Dreambox (DM-500T) och älskar den redan ;-)
    SNacka om att ha förutfattade meningar.. Du älskar din box men så vitt jag förstår har du inte ens fått bild?

    Har du stoppat in kortet och rätt håll? Chippet neråt. Har du gjort en kanalsökning?

  4. #4
    vadå snacka....visst har jag både bild och ljud men endast på fria kanaler utan kort. Att bara kolla i inställningsmenyerna och alla dess möjligheter jmfr med annan box t.ex. min "gamla" Samsung kan få en att känna värmen inombords.

    Alla kanaler har hittats.

    Skall nog inte försöka med kortet i boxen alls utan få CS att funka istället (skall ändå komma dit och har Samsungen så länge).

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 21:48
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  5. Då blev man pappa igen.
    Av Johan i forum Övrigt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-03-17, 19:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss