Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Regionsfri Videokamera

  1. #1

    Regionsfri Videokamera

    Hejsan, har ett Mini-DV band inspelat i USA med NTSC systemet. Försöker spela upp det på min JVC videokamera som använder PAL systemet. Undrar om någon vet hur jag kan lösa detta problemet? Måste se bandet? Jag har en kabel som jag kan koppla till datorn men vet inte om det hjälper för kameran vill inte spela upp bandet.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du MÅSTE ha en spelare som klarar NTSC, annars är det kört. Kolla om du kan låna någon. Ex. Panasonic har dubbla system i vissa modeller.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3

    Liknande problem

    Jag har ett liknande problem. Jag har flera vhs-kassetter somär inspelade i ntsc som jag vill kunna föra över till datorn. Jag har två vhs-bandspelare som båda skall kunna spela upp ntsc på pal-tv. Det jag får se är en svartvit bild i fel hastighet som hoppar.
    Jag tror att jag skulle behöva en vhs-spelare som skickar ut en oförstörd ntsc-signal så jag kan få in det i datorn.( det finns ju möjligheten att det är kassetterna det är fel på också)
    Någon som kan hjälpa mig med problemet?

Liknande ämnen

  1. Panasonic dv videokamera
    Av dalabengt i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-26, 13:44
  2. Digital Videokamera
    Av Stimo i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 18:27
  3. Samsung Regionsfri ?? Dvd-235 Dvd-435
    Av tvnisse i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 00:09
  4. Regionsfri DVD-spelare
    Av Mr dast i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 22:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss