Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nätverks Problem

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger

    Nätverks Problem

    I mitt lilla hemma netverk har jag en HPmaskin som spökar. :x Jag kan nå alla andra maskiner + Internet, men från dom andra apparater kan jag inte nå den. Typisk enkelriktad trafik. Fil och skrivardelning aktiverad, hela hårddisken delad och brandväggen avstängd. Operativsystem Windows Home sp2. Tar jag nu och sätta upp en nätverksdrive på en maskin då får jag kontakt. Min fråga är nu " VARFÖR "

    Mvh Kalle

  2. #2

    Re: Nätverks Problem

    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    I mitt lilla hemma netverk har jag en HPmaskin som spökar. :x Jag kan nå alla andra maskiner + Internet, men från dom andra apparater kan jag inte nå den. Typisk enkelriktad trafik. Fil och skrivardelning aktiverad, hela hårddisken delad och brandväggen avstängd. Operativsystem Windows Home sp2. Tar jag nu och sätta upp en nätverksdrive på en maskin då får jag kontakt. Min fråga är nu " VARFÖR "

    Mvh Kalle
    jag har samma problem när dottersonen kom hit han har winxpsp1 i sin dator och jag sp2 jag kan inte få fil del att fungera på grabbens dator kanske man måste köra sp2 på hans dator också har nån förkaring på det

Liknande ämnen

  1. Iso-filer från nätverks hdd på DM800hd
    Av Jgarn i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 21:21
  2. Nätverks strul
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 19:54
  3. Nätverks problem 500s
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 19:20
  4. nätverks scanning
    Av fbk1 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 06:54
  5. Mounta nätverks utdelningar i Dreambox
    Av Deas i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-22, 05:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss