Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Från Dreambox till PCI-kort, vägledning efterfrågas.

  1. #1

    Från Dreambox till PCI-kort, vägledning efterfrågas.

    Hej alla!

    Jag hoppas att ni alla kunniga kan hjälpa mig med ett par frågor?

    Jag har sedan ett par tre år en DB7000 som fungerar alldeles utmärkt, men eftersom jag till 99% tittar på DB'n via dator så har jag skaffat ett kort till datorn istället.

    Så till frågorna:
    Kan något av programmen MyTheatre, ProgDVB mm hämta softcams, koder, kanallistor osv. direkt, eller behöver man själv hämta och manuellt lägga det någonstans?
    Och följdfrågan är då, var man lämpligen börjar leta, eller vad som jag ska söka på?

    Jag provade igår kväll bägge programmen jag nämnde, men dom känndes lite "klumpiga" bägge två, bl.a. saknade jag möjligheten att söka av fler än en satellit åt gången. Därav min fråga om nedladdningsbara kanallistor. (Som Dr Joske, Kapten Picard, mm till Dreambox) Listor finns ju på SatCO (?) men jag hittade inget format som gick att importera.

    Jag är tacksam för all hjälp att få mig på rätt väg/
    Mats

    Edit: Efter ytterligare en kvälls labbande så har jag blivit lite klarare över en del av det jag frågade om, men fortfarande tycker jag att kanallistorna (skapande av) känns skittrögt! Jag provade Chanel Master (tror jag den hette) igår och där kunde man ju iofs importera från SatcoDX-filer och sedan exportera till MyTheatre, men först efter massor av editeringar (samma SID). Dessutom så fungerade inte ljudet på de flesta av de importerade kanalerna.
    Scannar jag "manuellt" så fungerar allt, sånär som på att inte alla kanaler kommer med.

    Så, åter igen: Lite tips? :-)

  2. #2

    Dreambox

    Prova med dreamboxedit

  3. #3

    Re: Dreambox

    Citat Ursprungligen postat av hebbe10
    Prova med dreamboxedit
    Tack för svaret, men om det vore så enkelt... :-(
    Jag har provat flera gånger. Jag gjorde så här:
    Starta Dreamboxedit,
    importerade listor från SatcoDX,
    spara och stäng,
    öppnar ChannelMaster,
    importerar det sparade från Dbe,
    exporterar till MyTheatre... får *massor* av dubletter på SID som måste rensas,
    Slutligen blir exporten klar,
    kopierar till MyTheatre,
    Den nya listan visar sig i MT, men ljudspår saknas på alla (jag provat) kanaler, alltså ingen bild men ett felmeddelande om ljudet.

    Det borde finnas något enklare sätt, förutom att sättet jag använder inte fungerar.

    Så har du/någon fler tips om kanalhantering så tar jag tacksamt emot.

    /Mats

Liknande ämnen

  1. Streama filmer från PC till Dreambox!
    Av Soulja82 i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 21:09
  2. Streama från dreambox till Xtreamer
    Av Comdit i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 18:49
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 18:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss