Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Combobox CDC-7000 ST till det Quad LNB och T-REX

  1. #1

    Combobox CDC-7000 ST till det Quad LNB och T-REX

    Hej
    Jag försöker ansluta CD:s Combobox CDC-7000 ST till det Quad LNB som jag fick av viasat då jag tog tvillingabonemanget i februari.
    Det har ju fungerat förut med enkelt LNB.
    Då jag väljer vissa olika LNB i menyn så får jag mottagning och kör kanalsökning.
    Men jag får in kanske 20 - 40 kanaler från Sirius och när jag går tillbaka så har signalen tappat hälften.
    Mina andra STB är Thomson DSI 4200, Thomsom DSI 35 TH, Technotrend Premium S-2300 / WinTV Nexus -S (hauppauge), där fungerar allt utmärkt.
    Är det någon som har lyckats med det här och kan skriva ner inställningarna här?
    Fungerar T-rex ihop med Comboboxen?
    Tackar på förhand.
    CDC-7000 ST, Thomson DSI 4200, Thomsom DSI 35 TH, Technotrend Premium S-2300 / WinTV Nexus -S (hauppauge), 1 Quattro LNB med multiswith, 1 Quad LNB, 2 enkla LNB.

  2. #2
    Detta kan jag svara på:
    Dragon cam funkar i allla fall problemfritt med comboboxen så t-rex bör göra det med...

    Resten vet jag ej...

  3. #3
    Förstår inte riktigt vad du har för problem.

    Har en 4/1 DISEqC switch, en Quadro LNB till 1.0V, en duo LNB till 5.0Ö samt en duo LNB till 28,2Ö. i LNB inställning har jag Thor på DISEqC1, Sirius 2/3 på DISEqC 2 samt Astra 2 på DISEqC 3.

    Har en T-Rex Cam för att kunna kod av Viasat. Allt fungerar utan problem och vid kanalsökning får jag upp 281 kanaler på 1.0V samt 169 kanaler på 5.0Ö.

  4. #4
    Ja, visst är det krångligt. Jag har plockat bort DISEqC switchen och försöker bara få in Sirius LNB:et just nu.
    Problemet är att väljer jag Quad LNB i menyn så får jag ingen signal.
    Väljer jag t.ex. Universal LNB så ser signalen bra ut, men försvinner på något sätt då jag söker kanaler.
    Edit:
    Det är fixat just nu. Jag gjorde en reset på inställningarna. Då fick jag upp signalen och fick in ca. 150 kanaler på Sirius.
    CDC-7000 ST, Thomson DSI 4200, Thomsom DSI 35 TH, Technotrend Premium S-2300 / WinTV Nexus -S (hauppauge), 1 Quattro LNB med multiswith, 1 Quad LNB, 2 enkla LNB.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 12:43
  2. DM 7000 till 2 TV
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 12:35
  3. Delar till 7000
    Av joanthane i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 15:17
  4. Fjärrkontroll till cdc-7000 st?
    Av Bolgbon i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 06:39
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 17:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss