Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DiSEq för 5 LNB var?

  1. #1

    DiSEq för 5 LNB var?

    Letar efter en DiSEqC som klarar av 5st lnb , men verkar inte hitta någon , nån som kan tipsa?

    Letar även efter LNB som klarar 2 st mottagare någon som har tips om inte alltför dyra sådana?

    Dom ska se ut som dom jag har nu fast uttag för 2 sladdar då..
    ungefär sådana här har jag och jag behöver 4st nya dubbla:



    Tackar för svar!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    För att ha 5 st LNB så kör du lämpligen en quad DisEQ + 1 "vanlig" dubbel DisEQ. Dessa seriekopplas lämpligen.

    Det LNB som du efterfrågar kallas Dual -LNB & är en standardprodukt, det finns även quad LNB för att köra med 4 st mottagare på samma tallrik

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    jag vill helst ha EN diseq som klarar 5 lnb pga platsbrist...

    du känner inte till twin lnb med bra kvalite till så lågt pris som möjligt (är studerande så ekonomi är tajt)...

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Då går du nog bet på det. Så vitt jag vet så finns det ingen sådan DisEQ. Men vadå platsbrist ? Det finns väl hur mycket ledig yta bakom parabolen som hels, eller ?

    Jag köper dem för under 100:-, så jag tror inte de är alltför dyra för dig heller. Ett bra & billigt märke är ALPS.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5

  6. #6
    Har aldrig sett nått med fler än 4.

    Snacka med någon satförsäljare dom måste ju ha koll på det, men knappsat troligt att det finns.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    ok säg att jag fixar en med 3 eller 4 st och en med 2st hur kopplar jag ihop dom smidigast då?

  8. #8
    Om du skaffar en mottagare som hanterar DISEqC 1.1 kan du använda en multiswitch som kan hantera 8-16 LNB.

    För övrigt kan du ta del av SatLex som har mycket information att ge i detta ämne.

Liknande ämnen

  1. DM100 och Diseq
    Av lordarcane i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 18:35
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 17:48
  3. bra diseq switch
    Av andersw i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 10:39
  4. Diseq-fråga
    Av boho999 i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 21:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss