Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bredband

  1. #1

    Bredband

    Vilket bredband bör man teckna när man är två pensionärer (snart) som tröttnat på långsamt modem. Hittills har uppkopplingen kostat 50:- i kvartalet. Idag har vi jobb (med snabbt internet), men i sommar går första i pension. Jag antar att vi kommer att vara mer ute på nätet med bredband. Ska man välja ett med möjligheter att få TV-utbud via (hur fördela ett sånt till 3 olika TV-apparater)? Bredbandsbolaget är Konsumentverket sura på. Kan man ha delat bredband med trådlöst nätverk mellan närbelägna trävillor, ca 15-20m fågelvägen? Någon som är insatt?

  2. #2
    Ska försöka svara på lite iaf. Vad det gäller bredband så tycker jag du ska kolla in gloclanet, dom är billiga och bra(vad jag har hört iaf). Dom levererar från 0.5 upp till 24 på utvalda orter.

    Vad beträffar trådlöst så skulle det kunna gå att dela uppkopplingen på det avståndet men är inte att rekommendera. Även om du skulle hitta signal på det avståndet så kommer uppkopplingen inte att vara stabil, sen så avtar även hastigheten med avståndet. Om man ska dela bredband mellan villor är fortfarande kabel det bästa sättet
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Välj en leverantör som finns på orten, vilken det är spelar mindre roll, då det är stor priskonkurrens.

    2. Vad gäller trådlöst mellan fastigheter så funkar det utmärkt OM man har rätta grejerna. Jag kör mellan mig & en kompis 400 m bort & vi kör 54 mbps utan problem. Det som krävs är:

    Bra radioburkar (OBS inte DLINK). Jag kör med Linksys AP, dessutom så behöver du externa antenner, helst riktvarianter. Du måste dessutom sätta upp kryptering mha wep & ssid, annars så har du ovälkommna besökare.

    Jag har en annan kompis som skjuter 11 km (!) med linksys & paraboler som antenner, funkar kanon.
    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Bredband
    Av rogut i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 16:49
  2. Bredband x 5
    Av swedane i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:39
  3. Bredband
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 14:49
  4. UPC bredband
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 11:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss