Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: ADSL opeatörr

  1. #1

    ADSL opeatörr

    Jag ska flytta och funderar på vilken adsl operatör man ska välja? Vilken är bäst ? Jag funderar p Universal Telecom, någon som har provat dem?

    Tacksam för hjälp

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vet att många kommer gnälla nu... Men jag har jobbat med detta i flera år och har testat 90% av alla operatörer i sverige... Och tyvärr... Men det är Telia som vinner...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    kolla på cint där kan du jämföra priser.
    http://www.cint.se/Sweden/asp20/index2.asp

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Vet att många kommer gnälla nu... Men jag har jobbat med detta i flera år och har testat 90% av alla operatörer i sverige... Och tyvärr... Men det är Telia som vinner...
    Hmm, inte prismässigt. Iaf inte om man snackar bredbandstelefoni. 99 spänn i månaden plus vanlig samtalstaxa är inte speciellt bra.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Nej men nu snackar vi internet... Priset är dyrt MEN Telia är ändå stabilast...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Jag håller med Deaaaaas. Telia är stabilast, dock inte billigast. Men jag betalar gärna några kronor extra för att få något som fungerar bra....

  7. #7
    Universal Telecom ligger på min shitlist. Morsan hade telefoniförval där, och det sög bigtime.

    edit: Framför allt deras kundtjänst
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  8. #8
    Visste spelar priset en viss roll, men det viktigaste för mej är så nsabb och så bra lina som möjligt. Så då kanske Telia är något att satsa på.
    Någon som har provat någon annan som de tycker är bra?

    Är det någon som har provat internet från Universal Telecom som kan säga hur det är?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Nej men nu snackar vi internet... Priset är dyrt MEN Telia är ändå stabilast...
    HAHAHA oj oj hur kunde jag missa det, trodde tråden handlade om fast telefoni ops: ops: ops:

    Visste inte att universal telecom har adsl också. Själv har jag Rix och det är stabilt som attan, fast ja har bara 0.5. Har vänner med Rix 24Mbit och det är helt värdelöst.
    Funderar på att skaffa bredbandstelefoni och har därför kört lite traceroute till dit servrarna ligger och märkt att jag går genom telias nät. Vissa punkter kan skjuta iväg till över 1000ms från att ligga på 5 -6 annars. Detta händer alltid och bara på telia bitarna (Är inte ensam om det har jag hört...). Har kompisar med telia som är jäkligt stabilt också så ja tror att var man bor spelar mycket större roll än vilken operatör man har.

  10. #10
    En kompis till mig hade UTC och det funkade fint tills den dagen han behövde ha tag på kundtjänst. Själv kör jag 8/1 från TDC och det har funkat utan avbrott i 1,5 år för mig nu.

Liknande ämnen

  1. problem med adsl
    Av ozzmosis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:11
  2. Val av ADSL-leverantör
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 18:01
  3. adsl 2
    Av larsjon i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 09:02
  4. Billigaste ADSL?
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 18:18
  5. Telia ADSL
    Av IceBird i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 13:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss