Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DB500C bilden hänger sig

  1. #1

    DB500C bilden hänger sig

    Jag är ny på det här med Dreamboxar och ingen kung på Linux, men bra på datorer annars.

    I alla fall så har jag precis köpt en 500C för användning med ComHem och ett orginalkort.
    Jag stoppade i Leatherface senaste image i den.
    Jag har dock problem med att bilden fryser sig lite då och då.
    Jag kan inte se mer än några minuter som längst.
    Då tvingas jag starta om boxen via menyn för att få igång bilden igen.
    Händer detta på tex canal + så fungerar oftast texten fast bilden är frusen.

    Jag har också problem att överhuvudtaget få något annat än svart bild på tex SVT och TV4.

    Är det fel på boxen eller användaren?

  2. #2
    Kan tydligen vara mottagningen. Jag har lite problem med bilden på tv4 kanalerna och ibland svt. Men det ska tydligen gå att hjälpa med en vanlig antenn förstärkare.

  3. #3
    Har en antennförstärkare (med förgrening) redan. Skruvade upp förstärkningen men det hjälpte inte. När jag satte den på minsta förstärkning så försvann bildan på alla kanalerna.

    Testade att köra utan förstärkaren direkt från väggen och det hjälpte inte heller.

  4. #4
    Om bilden försvinner på fler kanaler när du minskar förstärkningen tyder väl på att du har lite kass mottagning.

  5. #5
    Jag testade att instalera newcamd via boxen och det hjälpte. Nu fungerar alla kanalerna bra.

  6. #6
    Hade precis som Startec problem med frysningar med Leatherface image med camd3 och CH orginalkort.
    På alla kanaler och oftast inom en minut. Startade om camd3 med dubbelklick på blå knapp och då gick det ca 1 minut igen.
    Installerade newcamd via boxen och nu funkar det. Eller har iaf funkat felfritt alla dom 30 minuter som det har gått sen jag installerade newcamd

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Inga frysningar här med Boxer utan newcam.
    Kanske har det med CD att göra?

Liknande ämnen

  1. Mount DB500c
    Av ellokko i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 23:28
  2. DB500c till PC
    Av Dado2002 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 14:25
  3. Sporadisk EPG (DB500C)
    Av Blash i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 08:25
  4. Uppdatera DB500C img...?
    Av Dragge i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 13:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss