Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: antagligen switch problem.

  1. #1

    antagligen switch problem.

    installerade en 7020 åt en polare. när jag satt upp parabolen och riktat in båda (helt säker) LNB's så när jag skulle göra en transpondersökning/kanal så står det "väntar på mottagarlåsning" på den satteliten som sitter på ingång2 på switchen. på 1:ans hittar han kanalerna utan problem. och byter jag plats på kablarna så hittar den fortfarande 1:ans men inte 2:ans. Har även gjort en sökning hemma hos mig och fått in båda sateliterna men när man sedan kopplar in den hos polaren så står det "hittar inte kanal" (eller liknande) från den 2:ans satelite. Någon med liknande problem? jag ska ta lös min switch och prova koppla in den senare i veckan men någon som har några ideer? ALLA polarns prylar är nya så det är antagligen inte trasiga...eller?

  2. #2
    Hmmm....vi är tydligen ett gäng som har ett "liknande" problem nu..fast dom jag har hört hitills har 500s... massa störningar har man oxå i "ber"...vi har provat byta switchar +huvuden+ kablar...resultat...nada :cry:

    Jag har inte själv samma problem längre..men min polare har det... o han har provat byta allt...
    Det tråkiga är att jag inte har en blekis hur jag fick tillbaks mitt...särade på alla sladddar i alla fall..för att undvika störningar från varandra...

  3. #3
    provade ni att byta plats på boxen och få den att fungera då eller?

  4. #4
    Japp...fullt fungerande boxar, funkar inte hemma hos honom o vice versa...hans funkar hemma hos andra...

  5. #5
    jag har byt switchen nu och då löste sig allt. Ksn det vara att man behöver göra några speciella inställningar för vissa diseqc? om man jämförde data på de olika diseqc så skillde de sig åt. detta stod på den som inte fungerade: freq. 950-2300MHz, 3dB, 12-20V/30mA, 500mA, 15 hex. vet ej vad det stod på den fungerande men kan nån läsa ut något av detta och förstår om det kan ha nåt med dess kapacitet att göra eller var den helt enkelt trasig?

Liknande ämnen

  1. problem med switch mellan sateliter
    Av igor i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 12:57
  2. switch problem
    Av tomtom i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 20:34
  3. problem med switch??
    Av ymmi i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 17:58
  4. samsung dsr 9500 ay switch problem
    Av bojorgen i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 11:32
  5. samsung dsr 9500 ay switch problem
    Av bojorgen i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-02, 14:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss