Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem att kopiera från VHS till DVD

  1. #1

    Problem att kopiera från VHS till DVD

    Köpte en DVD-recorder idag för att kunna kopiera ett par av mina gamla VHS-filmer till DVD.

    Fick dock problem när jag ska kopiera vissa köpfilmer och bara får upp texten "copy-protected". :-(

    Finns det någon på detta forum som vet hur man kan komma förbi detta, vill gärna bevara mina gamla filmer på DVD. :?:

    VHS av märket LG DVC5930 :!:
    DVD-rec av märket Skantic 10d5/80 :!:

    /Matte

  2. #2
    Sök lite på Macrovision är troligen det som ställer till det.

  3. #3
    Du behöver en "om kodare" som tar bort spärren på VHS banden. Om du nu mot all förmodan skulle kunna komma förbi spärren utan en omkodare så blir bilden brusig.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Du behöver en "om kodare" som tar bort spärren på VHS banden. Om du nu mot all förmodan skulle kunna komma förbi spärren utan en omkodare så blir bilden brusig.
    Har du något förslag på var man skulle kunna "råka hitta" en sådan omkodare?

  5. #5

    Re: Problem att kopiera från VHS till DVD

    Citat Ursprungligen postat av matte
    Köpte en DVD-recorder idag för att kunna kopiera ett par av mina gamla VHS-filmer till DVD.

    Fick dock problem när jag ska kopiera vissa köpfilmer och bara får upp texten "copy-protected". :-(

    Finns det någon på detta forum som vet hur man kan komma förbi detta, vill gärna bevara mina gamla filmer på DVD. :?:

    VHS av märket LG DVC5930 :!:
    DVD-rec av märket Skantic 10d5/80 :!:

    /Matte
    Om du har en dator som har videokort i den och har ett program som heter Roxio easy media creator 7.5 eller senare då lösa du problemet, jag har lyckats kopiera från VHS ( de flesta köpfilmer,men inte köpflimer från WALT DISNEY , eftersom de använder annat version av microvision ) till DVD genom datorn , om du vill kopiera VHS köpfilmer till din DVD-recorder det endast sättet är skaffa en apparat som heter" Microvision killer" ,den tar bort även microvision som Walt disney använder .frågan är om det är lönt att skaffa sådan apparat för några filmer skull ( kosta 699 kr ).
    MvH.
    BRIAN2004

  6. #6

    Hjälp att hitta microvision killer

    Hej,
    Såg ett gammalt inlägg och du verkade ha koll. Skulle du kunna ge mig tips om var jag kan köpa en sådan apparat?
    Vänliga hälsningar
    Anette

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 15:36
  2. Kopiera från original??
    Av Jouko i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 11:27
  3. kopiera au från goldcard till funcard?
    Av ezac222 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 04:12
  4. Kopiera ua från guldkort
    Av Anti i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-21, 22:45
  5. kopiera från orginal kort
    Av elgava i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 12:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss