Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: kort låst till boxen?

  1. #1

    kort låst till boxen?

    Kanske lite iq befriade frågor men det får ni ta av en okunning liten skit som jag är :shock:

    Ska flytta till hus och måste tydligen skaffa lite digitalt skit för att ens kunna kolla på tv.

    1. Om jag skaffar viasat, kommer då kortet att vara låst till boxen som jag använder? om så är fallet vad händer om boxen går sönder? skulle inte vara dumt om man kunde flytta kortet mellan olika boxar.

    2. När jag har kört viasat på boxen och tröttnar på skiten och byter till typ canal digital, blir det några problem då? (eller canal digital till viasat).

    3. Tvilling abb, fungerar korten helt skillt från varandra? typ om jag lurar svärföräldrarna att skaffa ett tvilling kort till oss så kan vi se det de betalar för fast vi bor på annan ort?

    4. Boxen som man får med från viasat är den låst till viasat så att man inte kan använda samma till canal digital.

    5. antar att boxarna som följer med suger kopiöst. några förslag på bra boxar?

    tacksam för svar

    cheers

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    1.JA Viasat låser kortet till den boxen du får med när du reggar ett abbonnemang. Går boxen sönder tar du kontakt med Viasat, du får en ny box, Viasat reggar om ditt kort till den nya boxen.

    2. Ska du byta till Canal Digital så får du inföskaffa nytt abb och en ny box. Finns idag ingen box som är godkänd av både Viasat och Canal Digital.

    3. Tvilling abb kan du göra så med ja.

    4. Läs svar 2.

    5. Dreambox är ett allternativ om du gillar att pilla lite och har lite data kunskap.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Tackar för de snabba svaren, har bara ett frågetecken kvar

    Dreambox som alla pratar om verkar ju bra. fungerar den för både canal digital och viasat? (med tanke på att de inte är godkända av viasat och cd)

    Dreambox modellerna skiljer väldigt mycket i pris mellan den billigast och dyraste. är de billigaste skit?


  4. #4
    1. Du kan när som helst byta en Viasatbox mot en annan med att byta boxid på Viasats hemsida, dock högst en gång i timman.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Dreamboxen funkar med både viasat å canal digital med hjälp av s.k. softcams....

    Den billigast är DM500 och har endast 1 kortplats... Men den funkar klockrent... Sen är det ju 7020 som har 2 kortplatser + 1 ca plats... Sen är det ju 7025 men den ligger på runt 5000kr :/
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    varför inte nokia 9802s eller 9902s

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad jag vet så är inte dom godkända för att teckna både viasat och canal digital till...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    9802 är godkänd av båda. men det kan vara svårt att få tag på modul till cd
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hmm de borde gå att få in Viasat Och Canal Digital i samma box.

    De tråkiga är att Viasat inte tillhandahåller NDS Cam modulerna längre (jag har flera sådana) vilket gör att man kan använda viasat på vilken box man vill.

    Canal Digital CAMs går ju fortfarnde att köpa.

    Iofs kräver det att dekodern har två Common Interface platser. Och jag tror inte Canal Digital och Viasat samkör register när det gäller serienummer på dekodrar.

    Som vanligt så ser framtiden mörk ut på denna front, fler och fler leverantörer vill ha inbyggt krypteringssystem i dekodrar och godkänner bara vissa, bla bla bla (suck).

    Snart har vi typ 5 dekodrar för olika leverantörer, dåligt.

    De är klart enklast är ju att ha en dekoder för viasat och en för canal digital. Varför kan dom inte slå sig ihop och bli en leverantör

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Men kan man få tag i ett kort från CD som passar till CAM?

Liknande ämnen

  1. Boxen låst i enigma.
    Av Penke i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 14:34
  2. [LÖST] Är ett programkort låst till boxen man köper/hyr?
    Av rickardh i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 14:11
  3. Kort till Finlux boxen
    Av Jouko i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:31
  4. Kort till Finlux boxen
    Av Jouko i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 07:50
  5. [LÖST] Boxen låst???
    Av Spiritus i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 11:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss