Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 3 frågor om min nya dreambox

  1. #1

    3 frågor om min nya dreambox

    Hej alla. Har precis köpt en 500c som det mesta funkar kanon på, men jag har fortfarande några funderingar över vissa saker. Jag kortdelar med en linuxserver i mitt hus och det fungerar bra, men jag har ett litet problem.
    *Varje gång jag har stängt av boxen och sätter igång den igen står det "startar Gbox". Men kortdelningen funkar inte då, allt är bara svart. Jag måste gå in i blåmeny och starta Common interface, och sedan gå in och starta Gbox. Då funkar cs direkt. Hur ska jag kunna lösa det?

    * En annan sak jag undrar över är hur jag ska få GSub att funka? har försökt på de flesta sätt men det kommer ingen text

    * Jag spelar in med programmet Ngrab och det funkar perfekt till min PC, men jag har en ny NAS hårddisk och undrar hur jag ska göra för att spela in till den. Jag har även mountat en mapp på min pc så jag kan spela upp inspelade filmer, funkar kanon.

    Hjälp mig! tack

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    1. kolla konfig filen för gbox

    2. Vilken image kör du? I regel finns gSUB med i download & install menyn under plugins

    3. Mounta NAS disken precis som du mountar mappen på hårddisken... Du måste dock skapa en mapp i den som heter "movies" och sen ska du mounta den till /mnt/hdd på dreambox... Så ska det lösa sig...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Frågor ang Dreambox och min setup
    Av Benz i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 17:37
  2. dreambox frågor!
    Av perjim i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 22:45
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  4. Frågor om Dreambox
    Av ixxa i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 14:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss