Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälp mig välja rätt UPS/överspänningsskydd

  1. #1

    Hjälp mig välja rätt UPS/överspänningsskydd

    Har en server som alltid behöver vara igång och ha kontakt med internet.
    Så jag söker en UPS som jag kan koppla in ADSL modem/router på och även servern.
    Så att om strömen skulle gå så funkar fortfarande det.

    Skulle även behöva något skydd mot åskan som skyddar både datorn och ADSL modemet.

    Skulle en sådan
    http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010080529

    och en sådan fixa det?

    http://www.apc.com/resource/include/...e_sku=BE700-GR

  2. #2
    Hur långe ska den hålla igång din server vid strömavbrott hade du tänkt?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Hur långe ska den hålla igång din server vid strömavbrott hade du tänkt?
    Strömavbrotten här brukar oftast inte vara så himmla länge men en 10-20 min och datorn och modem drar inte mer än max 100-120 watt enligt märdosan som sitter i uttaget,, är väl mest om strömen "blinkar" till
    Är som ni kanske listat ut till min cardserver så jag slipper starta upp den själv så fort strömen varit borta en stund.

  4. #4
    Jag har en "APC Back-UPS ES 700VA" den är jag jätte nöjd med, klarar dom flesta strömavbrott utan att stänga ned.
    Den går över i batteridrift några sekunder p.g.a. över/under-spänning när åskan knappt hörs men är i närheten, så för mig funkar den perfekt.

    Om du behöver ytterligare skydd är ju beroende på om åskan är besvärlig hos dig, slår sönder telefoner/modem ofta , så klart en direkt träff klarar nog inte någon av dessa saker.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av rask300
    Jag har en "APC Back-UPS ES 700VA" den är jag jätte nöjd med, klarar dom flesta strömavbrott utan att stänga ned.
    Den går över i batteridrift några sekunder p.g.a. över/under-spänning när åskan knappt hörs men är i närheten, så för mig funkar den perfekt.

    Om du behöver ytterligare skydd är ju beroende på om åskan är besvärlig hos dig, slår sönder telefoner/modem ofta , så klart en direkt träff klarar nog inte någon av dessa saker.
    Har än så länge inte haft några problem med att åskan förstör telefoner och sånt, men hari nte bott här så länge så kan inte riktigt svara på det

    Men blir nog iaf en sådan UPS så länge då.

    Man vill ju att de som sitter inloggad på cardservern inte ska drabbas av avbrott i onödan

Liknande ämnen

  1. Hjälp mig välja box! Hyro 9900 HD kanske?
    Av MrStek i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 15:45
  2. Hjälp mig att välja mottagare
    Av reecord i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 20:39
  3. välja rätt dreambox ?
    Av mirve i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-15, 06:47
  4. Hjälp mig att köpa rätt digitalkamera
    Av adambertilsen i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 20:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss