Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Till K.K. Conax modul i combobox?

  1. #1

    Till K.K. Conax modul i combobox?

    K.K. Jag kan inte sätta en conax modul i min combobox, en cdc-7000 st, och använda den med mitt canaldigital kort eller cardsplitter. Detta är pga att den platsen där man stoppar modulen i är avsett endast för marksänt dvs boxer. Kan du förklara för mig vad du menar med att du kan det? Någon annan med åsikt angående detta?

    Rbrik: Vill slippa Multiabonnemang - Men det kostar för mycket

  2. #2
    Visst är den till för kort till Boxer, men den kan användas till mer än det. Då jag inte har Boxerabonnemang så har jag antingen min Conax 4.0 modul eller min Dragoncard/T-rex modul i hålet och kan då se antingen CD och/eller Visat i Comboboxen. Trixar jag lite och har lite tur fungerar mitt Cardspitter i den interna kortläsaren, vilket jag nu gör i skrivande stund och det tog 30 sek att få bild.

  3. #3
    Tack för svaret. Men jag har kollat upp det idag med ett ställe som kan sin grej om de i sin tur kollade upp det för säkerhets skull med en annan som kan den boxen och det var som alla trodde - Det går inte som du säger. Man kan inte använda den extra platsen till satellitmottagning. Och om det fungerar klockrent för dig som du sade till mig från början börde man inte behöva trixa för att få den att fungera. Vad menar du med trixa? Kan inte någon annan här reda ut det här för oss.

  4. #4
    För det första, jag är ingen expert utan har prövat mig fram. Att trixa betyder att dra ut Cardsplitterkortet om det inte får kontakt och stoppa in det tills det fungerar, det kan ta någon minut till 5 minuter och med att stänga av och sätta på mottagaren, med en Conaxmodul 4.0 eller en Dragoncard/T-rexmodul fungerar det klockrent redan vid 1:a försöket. Dragon/T-rexmodulen har jag använt till att ha ett Viasatkort i och även det har fungerat bra i CD:s Combobox.

    Då jag fick mig en Viacessmodul av CD för att kunna se Boxerkanalerna, gjorde jag ett litet experiment med att koda ett gammalt"piratkort" i Viacesskoder och detta "piratkort" fungerade klockrent och kodade av det jag ville se (eller vad som var kvar att se, bla SVT Europa). Nu lär inte kortet kunna koda av något då koder är bytta och jag inte orkar leta efter nya samt att det är för gammalt och svagt med de nya kodstandaren som tillkommit.

    Detta är min erfarenhet av CD:s combobox, en trevlig box vars enda brist är att den inte har hårddisk.

  5. #5
    Tack igen för svaret. Jag håller med dig att boxen är trevlig och bra för övrigt. Jag har aldrig haft problem med den trotts att visa säljare har sagt negativa saker om den. Har du verkligen en cdc-7000 st? Vill bara vara säker att vi pratar om samma box. I nu läget det enda jag kan göra är köpa en conax modul för 850:- och testa själv. Det kanske jag gör eftersom den kan vara bra att ha skulle jag köpa en dreambox eller reelook eller annan motagare. Vi får se.

    Det låter konstigt för mig att cd skulle ge dig en viacessmodul för att kunna titta på deras konkurrents utbud. Kan vara så men det låter konstigt som sagt. Jag får höra med cd om inte jag också kan få en (för sköjs skull). Det där med pirat kort kan du glömma. Det finns inga som fungerar nu. Det är bara cardsharing som gäller. Blir jag tillräckligt sur på cd kommer jag att börja med det. Hade inte varit fel med tv1000 och canal+. Det beror på hur mycket pengar jag måste lägga ut för att slippa multiabonnemang.

    Det är klart mycket värdeful att veta att du har provat dig fram till att det går att använda en conax modul i comboboxen och att det fungerar för dig även med cardsplitter och även andra moduler. Det är kanske så att väldigt få vet att det fungerar - ink profserna.

    Åter igen tack för svaret och förhoppningsvis kan någon annan bidra till discussionen.

  6. #6
    Köpte boxen av CD för 650:- för ett par år sedan (givetvis med förlängning av avtal) och då skulle TV3 och TV8 visas okodat marksänt, vilket CD inte var sena att utnyttja i sin reklam. Viasat blev lite arga och började koda sändningarna, som kompesation och möjlighet att se TV3 + TV8 erbjöd de vid förfrågan en Viacessmodul, så att man kunde se TV3, men då om man tog Boxers utbud.

    Här är länk till "min" box, så det inte blir något missförstånd.

    http://www.canaldigital.se/templates...e____5561.aspx

  7. #7
    Det är samma box jag har. Vet någon om sk pairing är möjligt med denna box och CD:s kort. Jag har föresten fått ett nytt kort idag från CD. Vad har jag för chanser med att använda ett nytt kort tillsammans med cardsplitter eller linuxbaserade mottagare. Blir allt svårare för mig nu med ett nytt kort?

    Jag har föresten lämnat tillbaks den digiality box jag köpte förre veckan så pairing med denna box har inte skett.

  8. #8
    Jag har det nya gröna kortet som kom med HD-boxen i juni. För närvarande använder jag 4 clientkort. De är i min Relook 400S, CD Combobox, CD HD-BOx samt Nokia 9802S och det fungerar bra. Kortet har aldrig varit i CD:s båda boxarutan enbart i min Reolok och Cardsplitterns Masterbox.

  9. #9
    Spelar det någon roll vilken version Conax CA modul man köper med hänsyn till cardsplitter. Är version 4 den nyaste eller finns det en version 5 eller annat? Det står inte alltid på sidan hos de som säljer dem.

  10. #10
    Tror nog inte det har någon betydelse vilken du köper, visste inte att det fanns någon ver 5.0. Har en gammal modul köpt till en Nokia 9602 för många år sedan (ver 3.0) som inte fungerar med Cardsplitter.

Liknande ämnen

  1. ca modul till conax ??
    Av crazyax i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:21
  2. Ca modul till Combobox
    Av Dizzy_dan i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 08:03
  3. seca 2 till conax modul
    Av rottweiler i forum Seca Mediaguard
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 11:21
  4. CA Modul till conax
    Av Elvis i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 18:23
  5. magic modul till conax
    Av mr_best88 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-28, 13:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss