Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: CD slutade fungera när jag monterade en till parabol

  1. #1

    CD slutade fungera när jag monterade en till parabol

    Jag har Canal digitalpaketet med en parabol och en lnb mot satelliten Thor. Har just köpt en till parabol med 2 st lnb för att ta in Hotbird och Astra. Den nya parabolen har jag monterat strax under den andra. Jag har en 4-vägs switch där jag har på plats 1 - Thor, på trean - Hotbird och 4:an - Astra.
    Mitt problem är följande: Jag får ingen signal från Thor-satelliten efter att jag installerat den nya parabolen. Får signaler från Hotbird och Astra. Men om jag täcker över de två lnb:arna frå Hotbird och Astra så får jag signalstyrka från Thor igen. Blir det störningar från den nya parabolen? Vad har jag gjort för fel?
    Vore mycket tacksam om någon kan hjälpa mig. /Eva

  2. #2
    Det underlättar för folk att svara om du berättar vad du har för box också.

    Har du ställt in boxen så att den vet att du numera har en switch och att thor har plats 1/A?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Förlåt....en miss från mig att inte ge fakta. Är så tacksam för hjälp....
    Jag har en Combobox CDC - 7000 ST - följde med Canal Digital paketet.
    Jag har gjort lnb-inställningar i boxen för varje satellit.
    Thor - DiseqC1
    Hotbird - DiseqC3
    Astra - DiseqC4
    Har alltså en tom plats på switchens plats 2.

    Hoppas att det ska vara till någon hjälp.

    Tack på förhand/Eva

  4. #4
    Verkar ju rätt.

    Om du håller en pappersbit eller nått annat framför dom nya LNB:erna så får du alltså bild från thor igen?

    Hur nära har du satt tallrikarna då, överlappar dom varandra, du har inte möjlighet att bifoga en bild?

    Jag har aldrig råkat på nått liknande så det låter mysko.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    [font=Arial] [/font]Tack för svaret!
    Det hela fungerar nu, men det är något som är skumt....
    Jag har i flera dagars tid ändrat kablarna till olika switchingångar, men vad jag inte tidigare gjort är att placera kabeln för Hotbird och Astra i ingångar ej bredvid varandra. Det testade jag nu ikväll och det fungerade, d v s jag placerade enligt följande:
    Hotbird - DiseqC1
    Thor - DiseqC2
    Astra - DiseqC4
    Det konstiga är att om jag ändrar och sätter Hotbird på DiseqC3 så slutar Thor att fungera igen, så något fel är det. Just nu fungerar det i alla fall. Kanske är det fel på switchen. Parabolerna överlappar inte varandra. Har tagit en bild, men har ingen url att lägga den på
    /Eva

Liknande ämnen

  1. Undertext slutade fungera!
    Av Sirahq i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 19:05
  2. CD slutade fungera
    Av Spidde i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 16:04
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 08:47
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 18:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss