Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bilden fryser som mest var 4-5 minut, cs, dm500c, 6-8 använd

  1. #1

    Bilden fryser som mest var 4-5 minut, cs, dm500c, 6-8 använd

    Bilden fryser till då och då och när det är som värst så fryser den var 4e-5e minut i ca 5-10 sekunder. Jag har en 10meter tp kabel till boxen, kopplad till en switch(100mb), har bbb som leverantör. Ibland så fungerar den felfritt i flera timmar.
    använder dessa filer
    dm500 image 01.05.2006 beta
    Newcamd 6.10 (laddad hem via boxen)
    Vi är ca 6-8 användare och ingen annan förutom jag har dessa problem. Jag bor fö närmast personen som agerar cardserver.

    Vad kan vara problemet?

  2. #2
    du menar att ni är ~8 personer i ditt hem, som alla har varsitt rum, med varsin box? ;P

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kör in mgcamd istället för Newcamd som softcam... Tror det kan lösa en hel del problem för dig...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Shabo
    du menar att ni är ~8 personer i ditt hem, som alla har varsitt rum, med varsin box? ;P
    Han skriver ju att jan bor närmast den personen som har servern så ... varför fråga?

  5. #5
    Det var visst mgcamd jag använde...

  6. #6
    Hallå! Samma problem här!

    Jag har precis installerat Newcamd 6.10 på min Dreambox (en sån ny, som ännu inte klarar custom images).

    Hade bra funktion i två timmar varpå den nu börjat krascha med intervaller på 1-5 minuter.
    Ser ut som att servern timeoutar, från denna boxen sett. Vet ännu inte om det är lokalt eller på andra sidan tråden.

    Jag återkommer när jag funnit råd.

    Här är ett snipp ur loggen när bilden fryser (editerat ut hostname)
    Kod:
    [newcamd-v6.10 22:29:54] trying caid 0b00, ecm 0374, provid 000000, cws [server]
    [newcamd-v6.10 22:29:56] using  caid 0b00, ecm 0374, provid 000000, key 000020, cws [server]
    [newcamd-v6.10 22:30:01] cws [server] has closed connection
    [newcamd-v6.10 22:30:01] cws [server] can't decode
    [newcamd-v6.10 22:30:01] can't decode
    [newcamd-v6.10 22:30:01] start decoding servid 0457, pmt 0104.
    [newcamd-v6.10 22:30:01] can't decode

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Är du uppkopplad mot newcamd server eller newcs server?

    Provat köra in Mgcamd som klient istället för Newcamd?

    Kollati din router så den inte har en funktion för att döda inaktiva uppkopplingar efter en viss tid?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Intervallerna är nu närmre 3-90 minuter.

    Servern är newcamd och jag har provade mgcamd klient allra först vilket resulterade i att vissa kanaler inte avkodades (löstes genom att köra in newcamd). Ska åter testa mgcamd för att se om symtomet består. Alltid värt att testa!

    Routern är en linux 2.6 som kör iptables masq och firewall, tror den sköter öppna connections bra, men detta skall också undersökas!

    Tack för tipsen Deaaas - nu har man att göra i helgen!

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Att mgcamd inte kodade av alla kanaler är nog en konfig grej... Jag har aldrig haft det problemet på någon mgcamd version och då har jag kört den på många olika providers... T.ex. Boxer/Comhem/Viasat/Canal Digital/Pink m.fl...

    Testa den konfig som jag har under GUIDER... Dock är själva guiden lite utdaterad... Men jag ska uppdatera den inom kort...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10

    Re: Bilden fryser som mest var 4-5 minut, cs, dm500c, 6-8 an

    Citat Ursprungligen postat av perund
    Bilden fryser till då och då och när det är som värst så fryser den var 4e-5e minut i ca 5-10 sekunder. Jag har en 10meter tp kabel till boxen, kopplad till en switch(100mb), har bbb som leverantör. Ibland så fungerar den felfritt i flera timmar.
    använder dessa filer
    dm500 image 01.05.2006 beta
    Newcamd 6.10 (laddad hem via boxen)
    Vi är ca 6-8 användare och ingen annan förutom jag har dessa problem. Jag bor fö närmast personen som agerar cardserver.

    Vad kan vara problemet?
    Hej! det är inget fel med någon newcamd eller mgcamd det är linjen in alltså internet som inte får kontakt det syns inte på datorn att det är borta några sekunder men dremboxen känner av det så sök felet i anslutningen först tror att du hittar det.

Liknande ämnen

  1. Bilden fryser!!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 23:04
  2. Bilden fryser
    Av masten i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 10:19
  3. Bilden fryser
    Av prettyvacant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:32
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 18:07
  5. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss