Sidan 11 av 16 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 155

Ämne: Dom fria kanalerna är HELT gratis...

  1. #101
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    Viasat info för dom som inte visste det redan...

    Viasat erbjuder ett frikanalspaket, innehållande SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Extra, Barnkanalen, TV4 och TV6. Frikanalspaketet fås utan månadskostnad, kortkostnad eller övrig avgift. Kravet för att få Viasats frikanalspaket är att du har en parabol samt en digitalbox som fungerar för Viasats utbud.

    Har mailat och frågat viasat och de stämmer att det är helt gratis , dom gör inte ens en kreditkontroll...

    De man MÅSTE ha dock är en viasat godkänd mottagare med nds, eftersom INGET programkort används utan dom skickar bara signaler till boxen..

    Kan vara bra och veta om man har en viabox liggande och inte har tillgång till en boxer...

    GÅr inte att beställa via hemsdan utan man måste ringa 0200-219 219

    funderar faktiskt på detta själv eftersom kvaliteen på boxer-tv6 är sisådär ...
    mm, HELT gratis utom en "administrativ" avgift på 39:- / månaden.. har precis kollat.

  2. #102
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av navyzeal Visa inlägg
    mm, HELT gratis utom en "administrativ" avgift på 39:- / månaden.. har precis kollat.
    jag kör en box på detta sett. lämnade bara mitt box-id, sen gick dem kanalerna utan problem. Har aldrig varit tal om någon acgift varje månad.Har funkat i över ett år nu.

  3. #103
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har också haft detta över ett år och aldrig betalat någon avgift.
    Men det skulle inte förvåna mig om Viasat plötsligt skulle börja införa en avgift. Men ingen information om något sådant har hittills skickats ut till mig som kund.

  4. #104
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag blev nyfiken och gick in på Viasats hemsida. När jag frågade den automatiska kundtjänsten "Viviann" fick jag följande svar:

    "frikanalspaket
    För att kunna se Viasats frikanalspaket krävs att du har en parabol samt en digital-TV mottagare som är godkänd av Viasat.

    Viasats Frikanalspaket innehåller följande kanaler: SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Extra, Barnkanalen, TV4 och TV6.

    Frikanalspaketet är helt kostnadsfritt och du behöver inget programkort för att ta emot kanalerna (förutom om du har mottagaren Pace 460 som kräver programkort)."

  5. #105
    det kommer efter september kosta 39:- per månad för frikanalspaketet.
    samtliga som tecknar ett sådant kommer få ett kort till boxarna.
    Största anledningen är att det inte funkat som det ska och många har haft problem med bruten signal o.s.v.
    Men det kommer inte påverka er som redan har svt-kanalerna, ni väljer själva om ni vill köra på som vanlligt.
    Den informationen har jag luskat ut och det stämmer sannolikt.

  6. #106
    Då kan det ju inte heta frikanalspaketet längre.:errf:

  7. #107
    Citat Ursprungligen postat av Sista_Bossen Visa inlägg
    det kommer efter september kosta 39:- per månad för frikanalspaketet.
    samtliga som tecknar ett sådant kommer få ett kort till boxarna.
    Största anledningen är att det inte funkat som det ska och många har haft problem med bruten signal o.s.v.
    Men det kommer inte påverka er som redan har svt-kanalerna, ni väljer själva om ni vill köra på som vanlligt.
    Den informationen har jag luskat ut och det stämmer sannolikt.
    39 kr/mån för samma kanaler som är fria i marknätet? Knappast troligt! I Norge försökte Viasat kränga box + parabol för 1495:- för motsvarande, marksända gratiskanaler. Efter en kortare betänketid från Viasats sida så får man numera kanalerna gratis om man har en godkänd Viasat-box, precis som i Sverige.

  8. #108
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tyvärr är ju Visat ökända för att ändra villkoren när man lurat in tillräckligt många användare på en lösning. Så det skulle inte förvåna mig om de fortsätter traditionen.
    Kom ihåg när de lurade alla svenskar att köpa Sverige-paraboler för att TV3 sändes FTA via satellit. Strax därefter kodade de TV3 så att mottagarna blev värdelösa.
    Ett antal år senare var det dags igen när de först sände TV3 FTA i marknätet. När tillräckligt många skaffat digitalbox för att kunna se TV3 gratis så kodade man...
    Lita aldrig på Viasat!
    Säkert sitter de och lurar på om de inte kan blåsa alla med frikanalspaket att börja betala...

  9. #109

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Sista_Bossen Visa inlägg
    det kommer efter september kosta 39:- per månad för frikanalspaketet.
    samtliga som tecknar ett sådant kommer få ett kort till boxarna.
    Största anledningen är att det inte funkat som det ska och många har haft problem med bruten signal o.s.v.
    Men det kommer inte påverka er som redan har svt-kanalerna, ni väljer själva om ni vill köra på som vanlligt.
    Den informationen har jag luskat ut och det stämmer sannolikt.
    Det råder väl knappast någon tvivel om att du jobbar för Viasat eller på annat sätt har tillgång till info som inte är publikt.

    Är du säker på det du skriver ovan? När hade Viasat isf tänkt gå ut med detta?

  10. #110
    Har vänner som jobbar där så jag är väl ganska säker.
    Vet däremot inte när de går ut med detta, trodde det var rätt känt vid det här laget

Liknande ämnen

  1. Frysningar på de fria kanalerna pvr600T
    Av fidde_x i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 14:02
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 11:01
  3. De nya fria kanalerna?
    Av mikaelswe i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 22:17
  4. Gratis kanalerna?
    Av sarre i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 09:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss