Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 56

Ämne: Eu drar Sverige inför domstol...

  1. #31
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    TheVaran där håller jag med dig till 100% jag vill ha många fler kanaler men INTE kanaler som visar skit och bara reklam.

    De är för mycket sånt nuförtiden överallt tycker jag. De som räddat mitt TV tittande är Internet. Att spela in själv kan man också göra för att spola förbi reklam och sånt.

    De tråkiga är dock att många TV-serier och annat skoj aldrig kommer till sverige eller visas här. Och köpa på dvd blir på tok för dyrt i längden. Därav jag ska skaffa sky digital, där visas de flesta serierna i alla fall.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av marimekko
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Nu bryr jag väl iofs inte så mycket om monopolet, men nog 17 kan man lösa det problemet genom att ta bort ägandet mellan Teracom och Boxer. Då kan andra operatörer konkurrera på samma villkor som Robban. Kunde man i efterhand gå in och ändra Telias monopol så kan man ju så klart göra det här också.
    Och då får vi kanalpaket om 5 kanaler vardera.
    Precis, det är därför som jag inte störs så mycket av Robbans monopol. :smile:

  3. #33

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Citat Ursprungligen postat av marimekko
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Nu bryr jag väl iofs inte så mycket om monopolet, men nog 17 kan man lösa det problemet genom att ta bort ägandet mellan Teracom och Boxer. Då kan andra operatörer konkurrera på samma villkor som Robban. Kunde man i efterhand gå in och ändra Telias monopol så kan man ju så klart göra det här också.
    Och då får vi kanalpaket om 5 kanaler vardera.
    Precis, det är därför som jag inte störs så mycket av Robbans monopol. :smile:
    Du störs inte så mycket av höjda priser och sämre service i allmänhet? Måste vara trevligt att vara dig.

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av marimekko
    Du störs inte så mycket av höjda priser och sämre service i allmänhet? Måste vara trevligt att vara dig.
    Vad yrar du om? :roll:

    Ska man bryta upp Robbans monopol ska man låta andra aktörer sända på nya muxar och på vilka frekvenser ska vi lägga dem? Att ha fler operatörer i den redan idag begränsade bandbredden leder ju till högre priser om man räknar in den (halv-)årsavgift för kortet som operatörerna tar ut (för att inte tala om hur ointressanta de mini-operatörerna blir). Har man möjlighet att få in många kanaler kan man väl leva med att betala några hundringar för kortet, men vem vill betala detta för ett par kanaler hos en liten skruttoperatör.

    Självklart ska man motarbeta monopol, men inte i de fall att det leder till kaos. Får vi loss en massa frekvenser i etern så ser jag däremot gärna att någon mer operatör dyker upp.

  6. #36
    Men usch....

    Om nu monopolet försvinner, så kommer ju även Boxer att försvinna tycker man. Viasat och CD kommer att ta över, och man måste skaffa Viasat för att kunna se TV3, CD för Kanal5 osv. Någonting säger mig att detta inte ser bra ut.

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Hejsan_
    Men usch....

    Om nu monopolet försvinner, så kommer ju även Boxer att försvinna tycker man. Viasat och CD kommer att ta över, och man måste skaffa Viasat för att kunna se TV3, CD för Kanal5 osv. Någonting säger mig att detta inte ser bra ut.
    Telia finns kvar trots att telemonopolet försvann, så förklara vad du menar.
    Meningen med ett monopol är ju att hålla konkurenter utanför,(annars finns det ju ingen anledning att ha ett monopol ) försvinner Boxers monopol kommer givetvis någon eller några andra aktörer ta över teresta sändningar i Sverige.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Citat Ursprungligen postat av Hejsan_
    Men usch....

    Om nu monopolet försvinner, så kommer ju även Boxer att försvinna tycker man. Viasat och CD kommer att ta över, och man måste skaffa Viasat för att kunna se TV3, CD för Kanal5 osv. Någonting säger mig att detta inte ser bra ut.
    Telia finns kvar trots att telemonopolet försvann, så förklara vad du menar.
    Meningen med ett monopol är ju att hålla konkurenter utanför,(annars finns det ju ingen anledning att ha ett monopol ) försvinner Boxers monopol kommer givetvis någon eller några andra aktörer ta över teresta sändningar i Sverige.
    Han menar nog att det bara finns plats för en leverantör i marknätet. Tar någon annan över så går nog Boxer som företag i graven. Går inte riktigt att jämföra med telenätet, där finns ju plats för flera leverantörer, vilket det inte finns i det marksända tv nätet.

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    Han menar nog att det bara finns plats för en leverantör i marknätet. Tar någon annan över så går nog Boxer som företag i graven. Går inte riktigt att jämföra med telenätet, där finns ju plats för flera leverantörer, vilket det inte finns i det marksända tv nätet.
    Precis, vad jag menar är att om Viasat och C-D börjar med digitala sändningar i marknätet så kommer knappast Boxer att få ha kvar TV3/TV6/TV8/ZTV. Femman kanske får vara kvar dock, den är väl inte bunden till någon operatör?

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Vad yrar du om? :roll:
    Jag missade visst en negation där. Ber om ursäkt. Jag störs heller inte av Robbans monopol

Liknande ämnen

  1. förberedelse inför image byte
    Av mannen11 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 19:22
  2. Canal plus inför reklam
    Av mmmvvv i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 15:42
  3. Braindead drar till thailand
    Av braindead i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 17:17
  4. nu drar jag till thailand i 2veckor!!
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss