Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ganska grön på parabol...

  1. #1

    Ganska grön på parabol...

    Har precis skaffat Canal digitals HD box/paket, med deras parabol.
    Går det att få in musikkanalen Viva med de grejerna, samtidigt som det går att få in CanalDigital paketet?
    Har pysslat rätt så mycket med marknät/kabeltv (jobbar som installatör)
    Men parabol har jag tyvärr aldrig hållit på med så jag har pinsamt nog ingen koll på det.
    går/räcker det om man skaffar en till LNB, och switchar med den som sitter, och naturligtvis riktar den mot rätt satellit? Eller finns det några "spärrar" i HD-boxen, nån som vet?
    inga dryga kommentarer om att "det borde du som installatör veta", som sagt... aldrig hållt på med parabol. :roll:

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha, då tycker jag du ska skaffa följande.

    http://www.teamsat.se/

    Jag var nybörjade på detta område för cirka 6 måader sedan, blev tvingad att lära mig ganska mycket, då vi har eget TV nät här med 130 fastigheter och ingen som har tid att hjälpa oss.

    De mesta har gått bra, nu kan jag ganska mycket. Det enda som är knepigt är vart man kan antingen hyra eller köpa utrustning för att mäta i det analoga nätet.

    Vi måste byta / bygga ut med flera underförstärkare och då måste man ju ställa in så alla har rätt signal / kvalite osv.

    Plus att byta 250 TV-uttag, vi har fortfarande de som kallas för "vampyr" kontakter. Samt 60 Ohms kabel i backen. Suck.

    Jag tänkte ju gå på CANT seminariet som var i torsdags på stockholms mässan men jag såg programet och tyckte inte det var så mycket intressant där. Plus de kostade 3 lax att komma in där, iofs heldag men lite överdrivet.

    Självklart kan du ta in gratiskanalerna, köper du canal digital eller viasat tycker jag du ska skaffa dig en europaparabol så du kan ta in alla kanaler från Astra 19.2E och Hot Bird 13.0E