Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kort till comhem

  1. #1

    Kort till comhem

    Finns det inte några några pirat kort till comhem om inte varför, kan någon förklara vad som gör att inte någon har löst det problemet. Jag vet inte mycket om det här men man hör om sådan som kan hacka sig in i dom flesta datorer som sagt vet inte mycket om det här, förklar för mig.

  2. #2

    Re: Kort till comhem

    Citat Ursprungligen postat av hemma2
    Finns det inte några några pirat kort till comhem om inte varför, kan någon förklara vad som gör att inte någon har löst det problemet. Jag vet inte mycket om det här men man hör om sådan som kan hacka sig in i dom flesta datorer som sagt vet inte mycket om det här, förklar för mig.
    Att hacka sig in i en dator är väl inte samma sak som att fixa till kort som fungerar, eller? :?: Men du kan väl snacka med dom som du hör det av!

    majos

  3. #3
    Problemen är att ingen gör något public längre.
    Här är KANSKE några förklaringar:
    1. Det finns väldigt få buggar som är något att ha.
    2. Man är rädd att korten ska bytas ut genom att släppa nyckeln.
    3.Ingen som jobbar med comhem kort.
    4.Cardsharing
    5.Ingen med comhem har intresse av kryptologi.
    6.Behåller allt för sig själv har inget ekonomiskt intresse av att sälja kort.
    För alla vet väl att "hack" i DVB är av kommersielt intresse när det väl har läckt.
    För hur svårt är det på en skala från 1-10 att hacka ett sk K3 kort? Tog mig ca 10 dagar att dumpa hela skiten. Och nej jag släpper inget public för det bara dödar och skadar för sk "pirater".
    Inse hur säker ComHem kortet är det är jävligt säkert må jag säga.
    Att hacka en dator är ungefär lika svårt som det var att dumpa MII korten. Jävligt lätt alltså.
    Att dumpa high security smartcards är inte som att hacka en dator där du ser vad som händer. När du jobbar med smartcard är det som att jobba i totalt mörker. Du får ibland några futtiga ljusblixtrar som ska sammansättas i rätt ordning. Har du tur får du ut något ibland har du kastat 1års arbete på något som inte ger ett piss i slutändan och det var det du fick ut.
    Ungefär så svårt är det med smartcards.
    :idea: Börja själv att försöka dumpa ett kort så ser du hur knepigt det kan vara.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    josef jag vågar påstå att "cardsharing" ligger högre upp på din lista.

    Därav minskat intresse för att hacka, det är svårare numera och det är betydligt enklare att köra cardsharing. Plus den tekniska utvecklingen. Bor man i ett område med 10 grannar så kan man ju lätt bygga ett lokalt LAN och vips kan alla skaffa dreambox och dela på de olika systemen (viasat, cd) som exempel.

    PLUS att priserna på comhem (viasat och CD) har gått ner ordentligt. Om du jämför med hur många kanaler du fick för 10år sedan.

    Jag minns den tiden då bara TV1000 (när det bara fanns en kanal) och Filmnet kostade 300kr månaden. För en enda kanal.

    Aja, bara lite trevlig retro information.

  5. #5
    Tja
    Vi har olika intressen helt enkelt jag är inte så insatt hur många som kör CS det är inte relevant för mig.
    Men givetvis ligger CS högt upp på listan.
    (Jag tänkte mig inte för att listan kunde tolkas som du gjorde det. Utan mer generellt hur det ser ut idag)

    Mvh
    Josef

Liknande ämnen

  1. 1 st Extra kort till comhem ?
    Av Robsson i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 20:52
  2. cs och dvb-c kort till comhem
    Av Teeo i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 14:50
  3. Comhem till boxer samma kort??
    Av zupe i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-15, 01:19
  4. P-kort till Comhem till salu?
    Av Kosovo i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 16:11
  5. [LÖST] ny kort till comhem
    Av kenta1 i forum Com Hem
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 22:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss