Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: förlorar signal.

  1. #1

    förlorar signal.

    hej

    kör dm500. kopplad till sirius och thor via disecq. när jag bara kollar på thor så funkar det. när jag byter till sirius så blir styrka/kvallite 40/0. kabelbrott?=NEJ. eftersom i bland funkar det i 5-10 sec ibland upp till 1min. med 80/80 styrka/kvallite. när jag förlorat signalen och byter tillbaka till thor så är det lika där. omstart ordnar upp problemet så länge jag håller mig på thor.

    nån som har haft liknande problem eller bara har någon aning om vad som är fel?

  2. #2
    Har du ställt av felmeddelanden i boxen? Annars kan det var aså att du får ett meddelande som säger "Omkopplare, denna kanal kunde ej hittas. Detta beror på att boxen inte har kunnat växla LNB via den switch som styr vilket LNB som signalen komemr från. Kan bero på dålig signal eller dåliga kontakter. Kontrollera så att inte mittledaren i kontakterna ser ruggad ut, det kan bli beläggning där som gör att signalen inte når fram. Switchen använder sig av en digital 22 kHz ton som gör att switchen växlar läge.

    Men i menyn på boxen kan ställa av visning av felmeddelanden, det gör att detta meddelande inte syns på TV:n

    //snake

  3. #3
    hummmm!
    jag har haft exakt samma problem under en månad. kollade kablarna och switchen men de var felfria. tillslut kopplade jag boxen till datorn och körde dreamup och lagt in nyaste gemini och mgcamd. problemet var borta under ca två veckor och allting funkade bra. men i söndagskväll när jag håll på byta kanal fick jag samma gamla meddelande att "denna kanal kunde ej hittas". den här gången hjäpte inte med omstart eller koppla direkt till en LNB.
    Helt enkelt kan inte boxen ta emot signal från lnb:n. jag misstänker att det är fel på "lnb in" kontakten i boxen.
    Jag har en box till och den fungerar hur bra som helst när jag kopplar den till samma swich och kabeln. jag körde dreamup igen, byte image och kopplade den direkt till lnb:n utan nån switch men fick ingen signal. jag ska fortsätta med undersökningen när jag får tid.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    teebees uppgradering av mjukvaran i boxen kanske löser problemet ?

    Låter knepigt.

Liknande ämnen

  1. Signal i Åre
    Av arrow i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 11:45
  2. Sända TV-signal?
    Av codehunter i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 20:42
  3. signal fel?
    Av paco.loco i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 22:24
  4. signal fel ??
    Av arpeandt i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-18, 09:28
  5. PPV signal-fel??
    Av khamon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 12:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss