Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Sport via datorn

  1. #1

    Sport via datorn

    Är långt ifrån hemma på den här fronten, men har en lite fundering. Vad jag har fattat för så kan man se Comhem via datorn. Isåfall borde det inte rent principiellt fungera att lägga ut direktsänd TV via en hemsida isåfall?
    Det jag funderade på var om detta skulle funka, skulle inte någon kunna skapa en sida där man mot en betalning kan se t ex fotbollsmatcher. Säg typ 20 kr så krävs det inte speciellt många för att få det att gå runt.
    Jag är säkert helt ute och cyklar men skulle det funka rent principiellt?

  2. #2
    För att se Comhem på datorn krävs ett DVB-C kort + CA-modul + Orginalkort

    Teoretiskt så kan du streama ut bilden men det krävs rejält med bandbredd = fet fiber

    Bättre alternativ är cardshare, problemet är att det inte finns programvara som fungerar till Comhem
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Jag streamade själv OS till mitt jobb + några andra kompisar, jag har dock inget DVB-kort utan tar in tv'n med videoingången på grafikkortet. Det är väldigt enkelt att sätta upp en streaming-server med windows media encoder, finns att hämta på microsoft.com.
    // Sushi

  4. #4
    Är det någon som vet om det finns några hemsidor som streamar lite tv någonstans?? Jag är väldigt knäckt över att jag inte har viasat sport i helgen när det är Ryder Cup!!! Vore ju kul om det fanns streamat någonstans i cyber världen.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    har streamar dom lite asiatiska kanaler, http://gportal.hu/portal/stream/.
    ESPN tawian visar tex Champions League om du ar intresserad

  6. #6
    är det nån som kan göra en kort beskrivning hur man gör för det låter intressant tycker jag men jag förstår inte ricktigt hur jag ska göra! alltså vad som krävs för att se på de asiatiska kanalerna
    snälla!!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    tryck pa en lank och windows media player startar. Sen tittar du pa skarmen nar det streamas

    Dock fungerar inte alla lankar, men jag har fatt igang HBO asia, mtv och star sports bla.

  8. #8
    det var som ... då får jag prova igen tack

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av 1000foting
    är det nån som kan göra en kort beskrivning hur man gör för det låter intressant tycker jag men jag förstår inte ricktigt hur jag ska göra! alltså vad som krävs för att se på de asiatiska kanalerna
    snälla!!
    ska du streama ut så behöver du Windows Media Encoder
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  10. #10
    för mig funkar det bra! kan ju alltid hoppas att någon av de där kanalerna sänder ryder cup, vilket dock inte är så troligt då det är Usa och Europa som spelar!

    Ingen som vet eller skulle kunna fixa lite streamad Viasat Sport här i helgen???

Liknande ämnen

  1. TV4 Sport
    Av Tias i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 13:28
  2. Ppv Sport/au?????
    Av connyp59 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 13:08
  3. PPV-Sport
    Av [Shadow] i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 12:08
  4. Ppv Sport!!
    Av Lasson i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 19:27
  5. PPV sport
    Av tropical i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 12:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss