Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Dreambox 500-s KABEL?

  1. #1

    Dreambox 500-s KABEL?

    Vad är det för kabel jag ska använda för att flasha Dreambox 500s?
    Ska jag koppla dreamboxen till datorn med programet DREAMUP ?
    Nån som kan skriva ner alla kablar man kan använda för att flasha DREAMBOXES 500s.

    Ska man koppla till USB utag? eller ?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    DREAMUP = Rätt.
    Kabel = Seriesnöre & ingenting annat. Dvs. en "nollmodemkabel" med honkontakt i båda änderna.
    Port: 9 pol DSUB (seriella).

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Funkar att köra via tp kabel också... FlashWizard....
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Ok , men ska jag koppla nollmodem kabeln till datorn eller måste det vara kopplat till LAPTOP?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av coolcool
    Ok , men ska jag koppla nollmodem kabeln till datorn eller måste det vara kopplat till LAPTOP?
    Är inte en laptop en dator?

  6. #6
    Du får införskaffa en usb-rs232 serie portsadapter om inte din laptop/dator har serieport

    det går bra att flasha med nätverket MEN
    om du lägger in en "var-max", och sen vill ha in något annat MÅSTE du flasha med serie porten

    /M

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Helt klart säkrast att flasha med "nollmodems snöre" och finns det laptops UTAN Comport ?

    Om något finns på bantade datorer som laptops är det en Comport.

    I annat fall, varför inte fråga någon kompis så kan du flasha boxen hos honom, onödigt köpa en dosa för att flasha.

    Nollmodemssnöre är billigt att köpa

  8. #8
    Hmm har då flshat db med tp kabel en massa gånger sen jag skaffade dbn för ca 4 år sen har då aldrig haft problem... vet inte e då inga problem sitter konstant uppkoplad i nätverket hemma kör via det när jag flashar.. blir ju anatlet gånger per år
    MvH qw2

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Helt klart säkrast att flasha med "nollmodems snöre" och finns det laptops UTAN Comport ?

    Om något finns på bantade datorer som laptops är det en Comport.

    I annat fall, varför inte fråga någon kompis så kan du flasha boxen hos honom, onödigt köpa en dosa för att flasha.

    Nollmodemssnöre är billigt att köpa
    Självklart finns det laptops utan comport! Ska man göra smidiga laptops så har man inte plats för alla kontakter som har funnits i historien. Comport & PS/2 är sådant som är ganska lätt att vara utan idag. Min usb-serie-adapter köpte jag på Jula för 149:-. Det tycker jag är väl investerade pengar så man slipper bära iväg boxen till någon annan så fort man vill flasha om. Definitivt inte onödigt enligt mig.

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Helt klart säkrast att flasha med "nollmodems snöre" och finns det laptops UTAN Comport ?

    Om något finns på bantade datorer som laptops är det en Comport.

    I annat fall, varför inte fråga någon kompis så kan du flasha boxen hos honom, onödigt köpa en dosa för att flasha.

    Nollmodemssnöre är billigt att köpa
    Det är snarare så att om du lyckas hitta en ny laptop MED serieport idag så är det ett undantag... (tyvärr, jag saknar serieporten mycket...) :-(

Liknande ämnen

  1. Canal Digital kabel-tv på dreambox dm500c
    Av jfunker82 i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 09:45
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:06
  3. CD kabel TV
    Av Fatboy i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 14:16
  4. Kabel-TV
    Av smashhit i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 19:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss