Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: RAR-filer från DC++ som ger CRC-fel

  1. #1

    RAR-filer från DC++ som ger CRC-fel

    Hej,

    Har ett konstigt problem när jag laddar ner RAR-filer via DC++ (0.698 samt tidigare versioner). Jag kan ladda ner filerna från ett antal användare. När jag sedan packar upp så får jag CRC-fel på vissa av filerna. Laddar jag då om samma fil från samma användare så brukar det alltid fungera. Ungefär som om filen inte blir överförd ordentligt. Någon som har liknande problem, eller någon som har en lösning?

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    För det första, mata in 8192 på rollback bufferten. Samt på Writebuffert.De kan hjälpa. Samt kör med den senaste stabile DC++ klienten

    En annan grej är rätt drivrutiner till nätverkskortet. Jag hjälpte en person förut som hade problem med detta (var säkert 5 år sedan). Han hade ett realtek nätverkskort, han fick alltid problem när han tog ner stora filer, CRC fel osv.

    Det visade sig han hade fel drivrutiner till nätverkskortet. Men med rätt drivrutiner avhjälptes felet. Han hade problem med rar filer tror jag eller något liknande.

    Använder inte själv DC++ men du kan ju alltid prova med ovanstående. Glöm inte att också markera att nätverkskortet (om du har inbyggt) ska använda sig av 32bitars i BIOS, om det finns någon sådan inställning.

    Nu kanske du inte har realtek chip eller vad det nu.

    Blir det fortfarnde fel, då vet jag inte vad det är.

  3. #3
    Många bra tips! Ska testa dem och se om det blir bättre. kör nVidia-kort dock...

  4. #4
    Spidde
    Gäst
    Har samma problem fast bara till 1 hårddisk. Visade sig att det blir samma sak om jag flyttar en film från en hårddisk till denna. Hårddisken är alltså slut för mig.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Spidde va ? Urk, de låter skrämmande, bra i alla fall att du lyckades reda ut att det var hårddisken som var knasig.

    Jag lyckades t.ex. skriva sönder en hårddisk. Körde med ett Promise PCI IDE kort som har busmaster påslaget. Försökte köra med bussmaster påslaget i BIOSen.

    De gick inte så bra, fick hiva hårddisken för typ halva blev trasig, sönderskrivna sektorer etc.

    Trevligt att trasha 250gb hehe.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    prova att ställa inn din winrar till keep broken files

  7. #7

    Re: RAR-filer från DC++ som ger CRC-fel

    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Hej,

    Har ett konstigt problem när jag laddar ner RAR-filer via DC++ (0.698 samt tidigare versioner). Jag kan ladda ner filerna från ett antal användare. När jag sedan packar upp så får jag CRC-fel på vissa av filerna. Laddar jag då om samma fil från samma användare så brukar det alltid fungera. Ungefär som om filen inte blir överförd ordentligt. Någon som har liknande problem, eller någon som har en lösning?
    Har du DC++ inställd på att köra automatisk crc check, alla releaser skall ha en sfv fil att kolla mot?
    Gör man den kollen så kan man aldrig dra ned en skadad fil.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Tack för alla tips. Har inte hunnit labba något ännu. Ska prova allt ni kastar mot mig dock.

    Tror inte disken är trasig - får samma på två olika diskar där den ena är sproilans ny.

Liknande ämnen

  1. Komma åt filer från PC?
    Av Oreda i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 13:56
  2. Iso-filer från nätverks hdd på DM800hd
    Av Jgarn i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 21:21
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 20:46
  4. Viaccess filer från 1 maj
    Av Mr_King i forum Viaccess
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-05-31, 16:38
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 16:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss