Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: rippa undertexter från .ts?

  1. #1

    rippa undertexter från .ts?

    Kan inte hitta något på forumet angående detta så...

    finns det något program så man kan rippa undertexterna från ett inspelat program till en .srt fil eller något liknande så man kan transcode:a om från ts till xvid eller dyl och sen ha undertexterna med också?

  2. #2

    Project X

    Hörde talas om nåt program som kallades Project X för ett tag sen, värt att testa kanske?

  3. #3
    Jag förstod inte hälften av vad du menade men subrip han en funktion där man kan rippa ur texten ur en filmfil med så kallad "inbränd" eller "hårdkodad" text.

  4. #4
    Det är definitivt värt att testa. Då jag ska se ts-filerna med text på min laptop använder jag det för att skapa vob-filer (det är väl så filerna på en DVD heter). Demuxa med Project X och skapa vob-filerna med Ifoedit (det finns säkert något annat du kan använda för att muxa ihop filerna direkt till xvid). Tyvärr lyckas jag inte få fram texten när jag kör ts-filerna direkt i VLC på laptop:en, därav denna omväg.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Det är definitivt värt att testa. Då jag ska se ts-filerna med text på min laptop använder jag det för att skapa vob-filer (det är väl så filerna på en DVD heter). Demuxa med Project X och skapa vob-filerna med Ifoedit (det finns säkert något annat du kan använda för att muxa ihop filerna direkt till xvid). Tyvärr lyckas jag inte få fram texten när jag kör ts-filerna direkt i VLC på laptop:en, därav denna omväg.
    Testade ProjectX igår lite smått, men verkade inte få den att demuxa ur undertexterna, testade visserligen bara med korta inspelade snuttar(vet inte om det har någon betydelse) Använder du några specialla inställningar när du ska demuxa .ts filen och vad får du undertexterna i för format då?

  6. #6
    Demuxade för att testa nyss.
    Lägg till filerna i ProjectX, klicka på FILE innan filnamnet då kommer info om filen. På en av raderna fick jag upp subben och vilken sida svenska låg på, anteckna detta.
    Tryck Prepare.
    Tryck Presettings.
    Välj fliken Subtitles, på teletext pages to decode skriver du in sidan du antecknat.
    Subtitle export format -> srt. Stäng Presettings.
    Demuxa.

    Efter detta fick jag min text i srt. (Jag är ingen expert på detta men det funkade för mig).

  7. #7
    aah, nu fick jag det att funka

    tack som fan

    men.. är det någon som vet något vettigt som man kan merge:a ac3/mp2 och m2v filer?
    verkar inte få det att fungera på nå bra sätt i nåt program:/

  8. #8
    Spidde
    Gäst
    Har du provar tmpgenc?

  9. #9
    det har jag nog inte, skall prövas

    EDIT: Fungerade inte, kände inte igen m2v formatet. Sen så verkade programmet bara kunna merga filer till VCD, SVCD eller dvd format? vill helst kunna merga till xvid.

  10. #10
    Då gör du om videofilerna till xvid och muxar sedan ihop avi med ljudet med Avi-mux.
    http://www.alexander-noe.com/video/amg/

Liknande ämnen

  1. rippa audio till mp3
    Av cortex74 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 12:11
  2. Rippa musik+ mappalternativ??
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 19:52
  3. Undertexter, en URL.
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 20:47
  4. Rippa DVD , snabbt SVAR !!!
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 20:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss