Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Platta sat-skål?

  1. #1

    Platta sat-skål?

    Hej alla COMHIT folk, jag undrar om nån känner till nån butik i sverige som säljer platta paraboltallrik med inbyggd Lnb. Jag bor i en bostadsrätt med parabolförbud, tänkte köpa en sån liten rackare och montera i balkongen för Hotbird kanaler!
    Jag har hitta många tyska sidor som säljder just detta tallrik men kan ej tyska och vägrar och svaraa mina mail på engelska.
    Tacksam för svar...

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Men om du har balkong då kan det ju inte vara förbjudet, jag har sett många som har stativ på balkongen och parabol. De kvittar ju om föreningen har förbjudit parabol så länge man inte sätter upp den osv kan dom inte tvinga dig att ta ner den.

    De vore ju samma sak som att säga man inte får ställa en cykel på balkogen.

    Däremot kan det ju vara problem om du inte har balkogen på rätt ställe så du kan rikta parabolen.

  3. #3

    Re: Platta sat-skål?

    Citat Ursprungligen postat av [DanX
    ]Hej alla COMHIT folk, jag undrar om nån känner till nån butik i sverige som säljer platta paraboltallrik med inbyggd Lnb. Jag bor i en bostadsrätt med parabolförbud, tänkte köpa en sån liten rackare och montera i balkongen för Hotbird kanaler!
    Jag har hitta många tyska sidor som säljder just detta tallrik men kan ej tyska och vägrar och svaraa mina mail på engelska.
    Tacksam för svar...
    Det är skillnad på central europa och sverige, bor du i skåne så kanske du plockar hotbird med bra bild med en 65 cm parabol och ju längre norr ut du bor desta större tallrik, kolla lyngsat för footprint
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Om jag inte minns fel, så går det bara att få in en polarisation med dom där små fyrkantiga satellit antennerna, fanns i Sverige när tv 4 lanserades (om jag inte missminner mig)
    Ville man byta polarisation va man tvungen att skruva isär den och vända på ett galler och sedan montera den igen.
    Funkar nog inte så bra med dagens krav.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  5. #5
    Jag menar en liknande tallrik fast av en annat märke, bor då i stockholm och har fri sikt mot Hotbird.

  6. #6
    Det är en sådan jag minns har dom egenskaperna jag beskriver.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  7. #7
    hmm.. finns det sådan tallrik med inbyggd LNB som klarar dagens sat-signaler överhuvudtaget?
    Jag är så sugen på detta tallrik pga dold Lnb och att alla inte vet att det är en parabol tallrik..

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Den måste klara:
    Vertikal, Horisontal, HögerCirkulär samt Vänster Cirkulär polarisering.

    Tveksam om det finns sådana.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Den måste klara:
    Vertikal, Horisontal, HögerCirkulär samt Vänster Cirkulär polarisering.

    Tveksam om det finns sådana.
    Det finns att köpa på nästan alla tyska onlien sat-shop och ebay, men jag vill då göra mitt köp från ett svensk företag. Det känns lite säkrare för eventuella problem...
    Nån som vet eller kan om just detta ex..?

  10. #10
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ring till Satellitproffsen i Malmö och hör med dom... Dom kan fixa hem det mesta... Fråga efter Said när du ringer dit...

    www.satpro.se
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss