Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Mac OSX och Web-X-TV

  1. #1

    Mac OSX och Web-X-TV

    Vad jag har hört så finns inte ActiveX till Mac, hur gör man då för att använd Web-x-tv (alltså de inbygga Web TV interfacet i dreamboxen)

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    VLC plugin för Firefox?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    De finns inget till varken Mac eller Linux så vitt jag vet.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns inget vadå?

    Om det är VLC du menar så finns det till nästan alla operativsystem...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    VLC vet jag att de funkar i *nix, men jag har aldrig sett att de finns VLC plugin till Firefox i varken Linux eller Mac.

    Rätta mig gärna om jag har fel.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    DEAS:~# apt-cache search mozilla-plugin-vlc
    mozilla-plugin-vlc - multimedia plugin for Mozilla based on VLC

    På en Debian burk... Funkar för mig...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Okej, men de pluginet inehållet inte activex, vilket behövs för Web-X-tv

    Har du testat de på din debian (server?) dator?
    Ja gissar på att du kör allt textabserat, me hojt till om du får de och funka.

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har för mig jag haft igång det på min laptop... Ska undersöka närmare när jag kommer hem...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Web-X TV vet jag inte ifall det går att få igång, men det går att streama genom att klicka på den där VLC-knappen i webbgränssnittet. Dock är det iaf så med min Dreambox (och vad jag har hört många fler) att efter ett tag börjar bilden bli kass.

    Det går dock att streama på ett annat sätt, fanns beskrivet i någon tutorial här. Det gav bättre resultat, men var lite mer jobb med att sätta upp.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av starmaker
    Web-X TV vet jag inte ifall det går att få igång, men det går att streama genom att klicka på den där VLC-knappen i webbgränssnittet. Dock är det iaf så med min Dreambox (och vad jag har hört många fler) att efter ett tag börjar bilden bli kass.

    Det går dock att streama på ett annat sätt, fanns beskrivet i någon tutorial här. Det gav bättre resultat, men var lite mer jobb med att sätta upp.
    Jo de vet jag, de är precis så jag gör nu.

    Det är endast dom sämre boxarna (500-serien) där bilden hackar och liknande, jag har en 7020.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss