Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Har jag missat något ?

  1. #1

    Har jag missat något ?

    Får man inte nämna någon annan image än Gemini på det här forumet ?
    Peter Pan ( PP ) har gjort en suverän image, har legat ute i 3 veckor och vad jag vet har ingen nämnt den här på forumet förutom jag.
    Har jag gjort något som är förbjudet ?

    Ps: jag har inte något eget intresse i någon image, men konkurans skapar bättre produkter. ( kolla bara hur en image funkade för 3 år sedan," katastrof "( om man tyckte att Windows 95 va instabil, va det inget mot dom image som fanns då )
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  2. #2
    O andra sidan så finns det Colosseum med men det är inte många som använder det häller!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    O andra sidan så finns det Colosseum med men det är inte många som använder det häller!
    Sakta i backarna.

    Imagen är för oss uppe i den kalla norden, du behöver inte leta efter något.

    Är du Svensk = finns Svensk text ////// behöver inte ladda ner något
    Har du orginal Viasat / CanalDigital = Cam redan installerad / kortläsarna funkar direkt.
    Kör du CS med NewCS = editera 1-2 rader och allt funkar.
    Vill du ha 7 dagars EPG = Blue panel


    Vad är Colosseum ? Är det för oss skandinaver ?

    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tar tacksamt emot dina rapporter om Peter Pan! :-)
    Har inte orkat byta image i min DM500 på över ett år så det börjar bli dags. Kanske skall slänga in PP och prova. ;-)
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Image for FLASH
    Warning:
    This image MAX VAR is useful only if installed on FLASH memory, and for that reason it was tested only on FLASH of dm500.


    - Enigma 1.09 - CVS updated 25/09/2006, mod. CTEAM
    - Linux version 2.6.9 (tux@linux) (gcc version 3.4.4) #1 Tue Aug 22 18:55:53 CEST 2006
    - Firmware release 1.1.0, 25.09.2006
    - busybox v1.01
    - WebIf 5.9.7-Expert-Enhanced (CTEAM)
    - Tuxtxt v. 1.98



    =====================
    News Colosseum 1.0
    DM500 MaxVar:
    =====================

    - MAXVAR
    - Over 2,8 Megabytes of free memory space available on /var for addons install!

    - automatic Flash Erase
    - the image will automatically perform the Flash Erase on the first booting, setting up its defaults, even if you previously load a different image.
    You further can do a Flash Erase at any time, by selecting the enigma menu "Expert setup" -> "Factory reset".

    - You can use DM7000 Remote Control- Colosseum 500 image allow to use the 7000's remote control on the dm500, just like you would do on 7000.
    To activate this option, go to Extras window on CCC panel, and select "OSD/RC setup"

    - Capability to use a programmable remote control (i.e.: Philips Pronto)
    - You optionally can use a programmable remote control with Colosseum images, go to Extras window on CCC panel, and select "OSD/RC setup" -> "Use alternate RC keymap"
    For aletrnate RC codes programming tips, you can ask on our home forum:


    - EPG WIzard with /nfs downloading capability.
    On this dm500 image, EPG Wizard is provided and setup to download epg data on a /nfs mounted share (optional).


    ============================
    Other Colosseum features:
    ============================

    - Indipendent start of Cardserver and/or emu
    A new emu manager capable of managing cardservers and emus with indipendent start.
    Emus can start without the need of restarting cardserver, with less time needed in emu switching, and without breaking down the connection.
    It's a smart option: the image will provide itself for the best starting/restarting operation.
    Also the channel/provider binding of CCC panel will be performed with the same automatic smart cardserver/emu start/restart.

    - A new powerful WEB INTERFACE, never seen on other images before!
    You can easily edit from your browser ALL the config files of the current running softcam, and then save them back to image with just a mouse click!
    First select the config file you want to edit, then edit it, and save it, with just a few mouse clicks.

    - New skin from Army, the beautiful Army-Nemesis.
    New infos on OSD, direct from 7025's Enigma2: current date (complete) and hours:minutes:seconds time display.
    Look to the great amount ofTOSD infos, that make Colosseum image one of the most complete images ever.

    - New Inadyn setup panel, more powerful

    - aMule ready (setup panel included in CCC panel)
    Need an external plugin, not present by default into image.

    - New file with links for addons download.
    The generic addons download link is provided into image (plugins, skins, settings, games, locales...)
    The emu download link is NOT PROVIDED into image, and must be entered by the user on file: /var/CTEAM/downloads.url

    - new custom scripts, with NewCS infos and smartcards infos.

    Nu hoppas jag får inte varning för det infå om det strider mod forums regler ta bort den!Mvh

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av atomized
    Jag tar tacksamt emot dina rapporter om Peter Pan! :-)
    Har inte orkat byta image i min DM500 på över ett år så det börjar bli dags. Kanske skall slänga in PP och prova. ;-)
    Peter Pan Neverland 1.0

    Technical Info’s:
    * Enigma from: 26.12.2006
    * GCC 3.4.4 Original CVS
    * 5.9.7-Expert by Humsat
    * Busybox 1.0.1
    * Tuxtxt V1.99

    Function Buttons:
    * BLUE - Peter Pan Menu
    * YELLOW - Quick Button (Configurable)
    * RED - EPG active channel
    * 2x RED - EPG system Menu
    * GREEN - Sub services

    Features:
    * Own addon server
    * Image Special configured for Nordic users
    Menus in Norwegian, Swedish, Danish, Finnish and English
    * Multi EPG on all channels using MV/Mplug
    All in its own Menu.
    * Special adjusted Webif by Humsat
    * Webif Integrated guides
    * Own survey and guestbook available from Webif
    * Subtitles integrated using gSUB by Gruffy
    * Own Media Player Menu, CD/DVD
    * Satellite settings for Nordic users on server
    * Menu preview of Own skins before download from server
    * Webserver Menu
    * Hdd/usb/cf Menu
    * Inadyn Menu
    * User script Menu
    * Backup / restore Menu
    * Peter Pan Info’s Menu
    * Quick button configuration Menu
    * Scandinavian character set in Txt-Tv
    * Mgcam / Newcs preinstalled

    NO keys available in image or server.

    Peter Pan Neverland 1.0 can be installed in
    both flash or multiboot on DB7000/7020
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vi har Peter Pan images i filarkivet... Dock har jag inte sett någon nyare version av den på senaste tiden...

    Rätta mig gärna om jag har fel...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Vi har Peter Pan images i filarkivet... Dock har jag inte sett någon nyare version av den på senaste tiden...

    Rätta mig gärna om jag har fel...
    Du behöver inte rättas, du har helt rätt.
    Jag tyckte bara att en så bra image som PP borde uppmärksammas, sen är det ju upp till var och en att avgöra hur bra man tycker att den är.

    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  9. #9
    Provade att lägga in den och den verkar bra (för mina enkla behov). Ett par funderingar bara:

    Hur spelar man in om man inte vill använda ngrab (ngrab fungerar inte på min nätverksdisk)? På min Leatherface-box väljer jag PVR i timermenyn, men hur jag med Peter Pan?

    Hur startar jag en direktinspelning (även den i ts-format)? Det verkar som om '<' och '>' (som används i detta syfte på Leatherface) har någon form av history-funktion på denna image.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Provade att lägga in den och den verkar bra (för mina enkla behov). Ett par funderingar bara:

    Hur spelar man in om man inte vill använda ngrab (ngrab fungerar inte på min nätverksdisk)? På min Leatherface-box väljer jag PVR i timermenyn, men hur jag med Peter Pan?

    Hur startar jag en direktinspelning (även den i ts-format)? Det verkar som om '<' och '>' (som används i detta syfte på Leatherface) har någon form av history-funktion på denna image.
    Det kanke inte är rumsrent att nämna ett annat forum här på Comhit.net
    Allt om PP image hittar man på digsat.net
    Om det här inlägget strider mot forumets regler, ber jag om ursäkt, då får ni radera det.

    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 10:39
  2. har dom ändrat något
    Av stiss i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 23:19
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 17:02
  4. Vad ska man ha för något?
    Av creew i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 21:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss