Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DB & CS Strul

  1. #1

    DB & CS Strul

    Hallå gott folk, måste börja med att tacka alla som har hjälpt mig med att komma igång och svarat på mina frågor.
    Nu till nästa fråga (problem) jag har satt upp en cs surver och köpt en bream box, följt många guider och läst mycket här på forumet. Hur vet jag om det är fel på cs surven eller om jag har gjort fel på boxen. Så som det är nu så ar det helt svart på tvn. Kan jag se på boxen om den kopplar upp mot surven eller kan jag se på surven om boxen kopplas upp.
    jag kör med fedora som linux surver
    boxen flashad med gemini 3,20 och Mgcamd.

    jag följde deaaaaaas "Manuell installation av Mgcamd på Dreambox"

    ska man välja cam efteråt i boxen lr har det gjorts atumatiskt

    ...........Ola

  2. #2
    Hallå, jorå du kan se i boxen om den har fått kontakt, grön indikering vid resp crypt ikon visar ok, gul ej ok.

    Du ska välja cam i boxen, tryck blå knapp, högst upp ska det inte stå Common Interface, där ska istället stå Mgcamd och vilken version du använder. Kör du cardserver och har startat den så ser du varje inloggning och utloggning i terminalfönstret om du har startat den manuellt, kör du NewCs så kan du ju alltid kolla i loggen om det ser ok ut.

    //snake

  3. #3
    okej jag trycker och letar förbrilt men jag förstår inte hur jag ska byta cam. jag har gjort så här
    blå knappen, sen var jag en letar hittar jag inte var jag ska bya cam. skulle vara gott med en ideot förklaring. (känns som jag gkort något fel när jag la in den)

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Blå knapp -> 2 (addons) -> Ladda ner & installera -> Cam -> Välj den du vill ha.
    2. Blå knapp -> Ställ dig på "Common interface" -> Pil höger (vänster) & välj i listan. -> grön knapp (starta).
    3. Bild !
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. EPG strul
    Av mhead i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 14:37
  2. X-box strul
    Av rydan i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 21:05
  3. ucs strul
    Av tropical i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 12:23
  4. [LÖST] Box strul?
    Av zippers i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 22:22
  5. [LÖST] strul
    Av GLIDAR´N i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 23:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss