Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Tvillingkort

  1. #1

    Tvillingkort

    Såg nu att man kan ha upp till 3 tvillingkort per abonemang.

    Min tanke är att jag tänkte ta ut ett abonemang själv men sedan så vill jag ha tvillingkort till min pappa, svärmor och till brorsan. Då landar det på ca. 100 kr/mån/kort för grundutbudet vilket jag kan leva med då jag idag har COM******Hem vilket suger grymt speciellt då dom inte kan fixa 3:an och 5:an digitalt.

    Går det att kolla om korten finns inom samma byggnad alt. måste man uppge vilka boxar man ska använda tvillingkorten på?

    Tacksam för information.

  2. #2

    Re: Tvillingkort

    Citat Ursprungligen postat av goldenboy
    Går det att kolla om korten finns inom samma byggnad alt. måste man uppge vilka boxar man ska använda tvillingkorten på?

    Tacksam för information.
    Svartet är nej på bägge frågorna
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    goldenboy precis som T-bird skrev, självklart kan du fixa abb. sedan ta ett tvillingkort.

    De kvittar ju vem som har korten boxer vet inte vart dom finns eller hur dom används endast att kortet är aktivt och finns med i deras system.

    Samma sak gäller satellit, det enda som hindrar är om du finns i mottagnings området eller inte. De vore ju lite sjukt om dom byggde in GPS chip och annat för att sedan ha koll på vart kortet finns eller vart boxarna är. Usch, värsta bigbrother systemet i sådana fall

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    ViaSpratts tvillingkort måste finnas på samma telnummer som orginalkortet. Man är tvungen att koppla in boxar på tel-linan. Jag kollade det då jag tänkte ha ett kort hemma & det andra i stugan (utan telefon).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Matkoh! Vill du beställa tvillingskort gör det o säg inget anat till dem funkar fint. Varför skulle man vara tvunget att ha boxen kopplat till tele jacket ingen riktigt funktion bara om man vill beställa film på ppv inget annat.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag sket i det & tog en extra DB istället. Kör med en gammal mobil & kontantkort. Kör en hel helg för 10:-
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Hej hej

    Har läst runt lite och förstått att det skulle vara möjligt att beställa ett tvillingkort genom min far och på så sätt skulle vi kunna dela på kostnaden för viasatabonnemanget?

    Sen undrar jag om detta är möjligt även för Canaldigital?

    Har även läst om något som kallas CS. Vad är det förkortning för? (Dum fråga?)

    Tack på förhand

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    ViaSpratts tvillingkort måste finnas på samma telnummer som orginalkortet. Man är tvungen att koppla in boxar på tel-linan. Jag kollade det då jag tänkte ha ett kort hemma & det andra i stugan (utan telefon).
    Stämmer inte! Möjligen säger dom så på kundtjänst för att få folk att tro att det är så. Enda kravet är att kortet sitter i rätt box! Det går till och med bra att byta box genom att ringa 08 - 56 20 33 00 http://viasat.se/cm/2.10/2.165

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Lite onödigt att svara på ett inlägg från i februari !!!

    Canaldigital har typ samma som Viasnatt. Kolla på deras hemsida. CS står för CardSharing (KortDelning).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Ok...lovar...ska aldrig göra om det! :-D

Liknande ämnen

  1. Tvillingkort
    Av odd 82003 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 14:12
  2. Tvillingkort
    Av lassesv i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 11:37
  3. Tvillingkort?
    Av Niklas_101 i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 20:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss