Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: dags att alla klagar hos viasat kanske ?

  1. #1

    dags att alla klagar hos viasat kanske ?

    nu j-ar ! ska man betala 300 spänn i månaden hos detta skitbolag för att få se på nerklippta filmer :x satt o såg på beck - hämndens pris igår, klippt cirka 3 minuter, i veckan gick heartbreak hotel, den hade de klippt ner med 20 minuter !

    nu ska de fan i mig få höra ifrån mig i alla fall.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Då tycker jag du absolut ska klaga ordentligt, jag förstår inte varför dom måste klippa filmerna ?

    Finns ju inget krav vad jag vet, däremot kan det ju vara så att dom svenska filmerna som leveraras till viasat (för att visas) redan är klippta. Dvs dom kan inte påverka detta.

    Om så är fallet borde dock Viasat informera om detta innan eller precis när filmen börjar så man vet att den är klippt.

  3. #3

    hmmm

    jag ger mig f-n på att de klipper ner filmerna själva bara för att få plats med sina j-vla pausprogram o annat skit de ska in med emellan filmerna. blir så förbannad :evil:

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    aceman29 det låter ju grymt dåligt om det nu är sant. Man betalar ju för filmen, inte tusan får dom klippa ner den bara för att dom vill.


  5. #5

    förbannade nötter på viasat

    jag snackade med en polare om saken innan i kväll och han hade också märkt det...

    så han hade ringt viasats kundtjänst o frågat om hur det ligger till... han har bytt till canal digital istället efter det samtalet... de sitter i telefonen o erkänner helt öppet att de klipper ner filmerna, för det är ju ingen reklam på tv 1000 som finansierar filmerna... så de måste ta in pausprogram o liknande skit mellan filmerna för att finansiera det. nu åker j-vlar i mig skiten ut i alla fal ! :evil:

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    aceman29 det var ju helt sämst.

    Dom kan ju inte klippa ner filmerna bara för att få plats med reklam, då får dom ta och skjuta lite på tiderna istället, t.ex. att filmen börjar t.ex. 5-10min senare osv, de kvittar ju

    Usch viaspratt, jag gillar inte dom, så struliga för inte tala om NDS Videoguard.

    Sicket skräp, tacka vet jag Conax.

  7. #7
    Om det verkligen är såhär så kan man ju undra om dom har tillstånd från producenten av filmerna att klippa !?

  8. #8

    sådär, nu är canal digital beställt..

    såja nu har man slängt ut det där förbannade viasat och beställt canal digital istället.

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    LancelotSweden precis. Dom kanske bryter mot egna avtalen med andra leverantörer osv. De vore ju bara för mycket, suck.

    Jag tycker CD är bättre, mest för dom har bättre kanaler över lag.

    Men Viasat kanalerna är grymt bra, som t.ex. Viasat History, Viasat Nature / Crime, Viasat Explorer. Detta för att dom visar flertalet udda saker, och flera europeiska serier. Alltid kul att få se lite sådant i stället för alla dessa amerikanska serier jämt och ständigt överallt.

    Men jag ger inte mycket för TV1000 kanalerna och en del annat skräp, t.ex. TV8 osv.

  10. #10
    Nästan helt säker på att det blir CD för min del nu
    när jag kan säga upp viasat , 319kr för CD med C+film
    är ju 1000gr trevligare än 299kr för Viasat med tv1000 !

Liknande ämnen

  1. viasat KANSKE funkar..
    Av Psxman i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 00:08
  2. Parabol alla kanaler - viasat - canaldigital
    Av comzed i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 22:23
  3. Har viasat codat om alla kanaler ??
    Av moadib i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 00:33
  4. [LÖST] hej alla glada ( vad har hänt med viasat ticket
    Av MOLLEX i forum Viasat
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:52
  5. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss