Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Microsoft Backup File

  1. #1

    Microsoft Backup File

    Har ett stort problem. Skulle installera om svärfars dator och innan jag gjorde det så använda jag mig av microsoft backup som finns i windows. Det gick kanon och jag fick en backup fil som jag sparade. Sen formateradeoch installerade jag om Windows XP datorn och sen skulle jag öppna backupfilen för att plocka ut de filer som han ville ha tillbaka. Det gick inte, går inte att se nånting i filen. Någon som vet hur jag kan göra för att öppna filen och plocka ut de delar jag vill ha? provade att göra samma sak här på jobbet på min dator och sen öppna filen på en annan dator och det går inte det iheller. någon som vet hur man kan lösa detta? väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Som vanligt i Bills värld, programmen är inte kompatibla med varandra. För att kunna ta tillbaka backup så måste du installera restore av SAMMA version, förmodligen då en äldre version.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Helt värdelös funktion... finns inga extern program som kan använda?

  4. #4
    Start/ Program/tillbehör/systemverktyg/Guiden överföra filer och inställningar.
    Här blir du vägledd hur du ska göra, jag tror därimot inte att du kan välja vad du ska lägga tillbaka från den gamla konfigurationen.
    Det stora problemet är nog att om du har skit i den gamla konfigurationen är nog risken stor att du får det i din nyinstallation ( jag har fått det vid ett tillfälle )
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Alltid bättre göra manuall backup av data, samt vissa 3dje parts program. Det funkar.

    Kör inte med MS produkter :/ Jag litar inte på dom.

Liknande ämnen

  1. Backup
    Av tomper i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 21:26
  2. backup
    Av lordsgaki i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 21:36
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 19:24
  4. Dvd backup
    Av |AMD| i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 12:54
  5. Microsoft Frontpage 2000 - hjälp
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 12:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss