Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Eurosport och Discovery Mix försvinner...

  1. #1

    Eurosport och Discovery Mix försvinner...


  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Urk.

    TV8 är ju värdelöst om man jämför med Discovery Mix. Dessutom, kicka ut Eurosport är inte så smart.

    Dom är ju grymt stora och om Comhem vill ha tillbaka dom kanske dom säger, de struntar vi i. Å andra sidan går ju Comhem bara utför tycker jag.

    Snart säljer andra också TV osv, dom utvecklar sig inte ett smack tycker jag.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Snart säljer andra också TV osv, dom utvecklar sig inte ett smack tycker jag.
    Det är väl det de gör nu, genom att förändra utbudet. Vilken riktning de utvecklas i kan ju förstås diskuteras, men inte står de stilla...

  4. #4
    nej inte eurosport :-(

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    janbananfan jo, undra om comhem gjort någon undersökning bland alla kunder om dom vill ha kvar kanalerna eller inte ?

  6. #6
    De skiter i kunderna, det är TV bolagen som styr. Snart är det bara fyra stora ägare i comhems grundutbud: staten(SVT), Viasat, SBS och TV4 ägarna.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    mangez_79 jasså, är det så illa.

    Iofs inte förvånande, tycker mig se denna utveckling under 90talet och 2000talet, mycket pga idiotisk politik.

    Inte konstigt vi bara får fler och fler multinationella företag och alla dessa företag som köps upp hela tiden, dom måste ju värja sig mot staten (idioterna).

    Dåligt för oss konsumenter dock

  8. #8
    Jag vet inte helt om det är så, men det verkar som att kanalbolagen har stor makt. De kan ju t.ex hota med att dra tillbaka vissa kanaler om inte comhem lägger ut den och den kanalen för de priset, etc. Troligen vad det något sånt som gjorde att TV8 får plats analogt, det ingick nog i dealen med Viasat för att få sända TV3, TV6, Z-TV digitalt...

  9. #9
    Som tv konsument har du en mycket svag ställning!

    Det är programbolag och distrubitörer som bestämmer vad som ska visas.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    toks jo, i det här fallet känns det ju som att Comhem bara växer och blir större, större och störst.

    Sedan nu när dom har monopol kan du göra vad dom vill, kunderna måste ändå köpa av dom.

Liknande ämnen

  1. Discovery
    Av korden i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:34
  2. nya tmb o Discovery...Problem!
    Av Toyen i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 20:43
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 21:06
  4. discovery
    Av station1 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 20:13
  5. discovery sci
    Av xzenon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-25, 22:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss