Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Behålla C+

  1. #1

    Behålla C+

    Hej.

    Detta ämne har cirkulerat i forumet men hiitar ej något svar på mina frågor.
    Finns det något sett att behålla C+ när de kodar om (via UA)? Jag har läst av ett kort med C+ abb som min kompis betalar för och gör jag ett pkort via mkextrakt så fungerar ju givetvis C+, så länge som min kompis betalar för det.
    Jag har lovat att ej använda hans abb för att göra pkort så frågan är om det finns något annat sett?
    Finns det något liknande mk5 som ticket använder eller kan man MOSCa ett kort?
    Jag kan göra ett AU som fungerar via remote men orkar inte knappa in koderna. ops:

  2. #2
    Som du själv skriver.Gör ett au-kort med remote funktion.Du har ju
    tydligen mkextract/textprovider där du 00:ar sista två i PPua.sa
    då kan det inte härledas till kompisen.Hur du exakt skall göra beror på
    vilken box du har.Finns många guider och sökfunktion i detta forum.

  3. #3
    :smile: Kodar inte Boxer om via ua? För då räcker väl inte PPUA +00? Jag måste väl då lägga in min kompis serienummer (UA) på mitt pkort ? :?:

  4. #4

    Just det.

    Lägger du bara in sa+00 får du bara au på de "vanliga" kanalerna.

  5. #5

    Om du nu inte

    får göra pkort av hans abb...varför har du då fått extracta kortet?
    Hmm...Låter som en kortknasare...Det är väl inga problem om du själv använder det då..Annars kan du väl kryptera kortet.

  6. #6
    :-( Vad min och min kompis moraliska aspekter är skall ni inte bry er om. Det enda jag undrar är finns några andra sett än UA.
    Jag aldrig sålt ett kort kommer kommer aldrig heller att göra det. Det som jag och de flesta av oss är "hobby pirater" så detta är en hobby som jag har.
    De som inte vill hjälpa mig behöver inte ens besvara mitt inlägg :-(

  7. #7

    B Nice

    Jag ber om ursäkt...... ops:
    Du måste ha ett fungerande ua för att få au.
    Annars blir det att knappa på fjärrisen eller bränna om varje gång de kodar.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Zamora
    Som du själv skriver.Gör ett au-kort med remote funktion.Du har ju
    tydligen mkextract/textprovider där du 00:ar sista två i PPua.sa
    då kan det inte härledas till kompisen.Hur du exakt skall göra beror på
    vilken box du har.Finns många guider och sökfunktion i detta forum.
    Att bara välja sa+00 och insert serial no gör inte att kortet inte går att spåra tillbaka till ägaren. man måste även sudda alla mk nycklar som är unika för hans kort.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  9. #9
    :smile: Ursäkta att jag brusade upp.
    Ser ut som om jag får börja slå in koderna via remot eller bränna nytt kort vid de tillfällen som de uppgraderar via UA. Hoppas att någon eller några kommer på något bättre sätt i framtiden. :smile:

Liknande ämnen

  1. Köpa DM600C eller behålla DM500C
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 22:35
  2. Behålla nummer?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 10:46
  3. Ska jag behålla kortet?
    Av Bourbon i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 12:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss