Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ännu en cifs montering...

  1. #1

    Ännu en cifs montering...

    Det funkar men...

    Montering OK!
    touch test OK!
    kopiera fil manuellt till montering OK!
    timerinspelning också OK!

    ...men direktinspelning... INTE OK!
    Med direktinspelning menar jag < > på fjärren alternativt röd rec knapp i webinterfacet.

    DVR problem? Ställer ju in DVR när jag ska lägga in en timerinspelning, men fallerar det när jag ska spela in direkt? bara en dålig gissning... och ja, jag kan leva med det, men man vill ju så gärna veta!

    DM500C med leatherface image inlagt, det senaste tror jag!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Inspelning sker till mappen /hdd/movie, och den MÅSTE finnas på boxen annars funkar inte inspelning. Du måste ha den monterad på något sätt.

    Har du "bara" monterat /hdd, så skapa en mapp movie i din cifs-server, sedan funkar det.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    nej, inga missförstånd, inspelningar fungerar, hamnar i movie katalogen, precis som dem ska... men bara dem inspelningar som jag lägger in som timerinspelningar! hur jag monterar, spelar det verkligen någon roll fortfarande?

    alltså än en gång, direktinspelning... INTE OK!
    Med direktinspelning menar jag < > på fjärren alternativt röd rec knapp i webinterfacet.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Säker på att leatherface imagen har dvr inspelning som default när du trycker på record? Kan ju vara mappat lite hursomhelst beroende på image, t.ex med ngrab som default eller nån helt annan operation (särskilt när det gäller de olika fjärrkontrollerna för 500/600 boxarna).

  5. #5

    Ngrab

    misstänker något sådant... I meny alternativen finns ju möjligheten att välja just ngrab som förval vid inspelningar, men den är inte ibockad hos mig... ska undersöka vidare!

Liknande ämnen

  1. Montering av hårddisk i Dreambox 800HD
    Av Labanlaban i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-30, 08:54
  2. Montering av DVB-T Tuner
    Av tommmyboy i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 17:41
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 06:04
  4. Montering av MP 3,5
    Av snugge i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-19, 22:34
  5. PS2 chip montering
    Av snugge i forum Playstation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 07:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss