Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dreambox via trådlöst bredband

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    Dreambox via trådlöst bredband

    Hej har en kamrat som vill ordna uppkoppling till sin dreambox via sitt trådlösa bredband (telia gprs via USB-stick) han har tydligen Vista på sin stationära dator, och skall då på något vis köra ut internet via nätverkskortet på denna, kan nån hjälpa till?

    Måste han ha en router? om ja, var hittar man en billig router med usb ingång?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag körde min 500T när jag var på semester genom min laptop med telenor 3g surfning... Funka skit bra... Bara delade ut nätverksanslutningen som hörde till telenor uppkopplingen och satte en korsad tp kabel mellan datorn och dreamboxen... Inga problem alls
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    tack ska be han prova det. låter ju enkelt i alla fall
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  4. #4
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Gammal tråd gammalt inlägg :=) men han jag försökte hjälpa är inte direkt snabb av sig, hrrrrrm

    Som sagt har jag en kamrat med stationär dator och vista, vill köra sin dreambox via den och USB telia som jag skrev för länge sen, han får inte till det säger han och han svamlar om nått att när han kopplar på dreamboxen får han upp den som 3 eller 4 diskar på vista burken????????, men nån koppling mot nätet lyckas han ej med,

    Är lite svårt att hjälpa han på avstånd, och han vägrar tydligen ordna medlemsskap här (dumhuvet:=)

    han säger att han gjort som du säger Deaaaaaas men ändå lyckas han inte, jag tror personligen han ställt till med nått annat men vad?
    vad tror ni han gör för fel? det där med att dela ut låter ju väldigt simpelt/enkelt

    Sa åt han att sälja grejjorna men icke..............................................
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas Visa inlägg
    Jag körde min 500T när jag var på semester genom min laptop med telenor 3g surfning... Funka skit bra... Bara delade ut nätverksanslutningen som hörde till telenor uppkopplingen och satte en korsad tp kabel mellan datorn och dreamboxen... Inga problem alls
    Vad har du för operativ sytem på din laptop?
    Jag funderar om den kan vara vista som ställer till det för han.

  6. #6
    De funkar bra i OS X.
    3G modem till Macbooken via USB, ut via rj45 till dreamboxen.

Liknande ämnen

  1. Trådlöst till dreambox?
    Av assnike i forum Dreambox
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 20:24
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 19:14
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 04:48
  4. trådlöst
    Av karl48 i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 21:22
  5. Dreambox 500C Trådlöst?
    Av Petey i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss