Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Streama från DB 500c till laptop

  1. #1

    Streama från DB 500c till laptop

    Testade att streama från dreamboxen till min laptop genom att logga in på boxen via webinterfacet å sedan välja Web-X-TV. Det gick galant.

    Sen tog jag bort Vista å installerade gamla hederliga XP Professional. Kom på att jag inte testat att streama efter att jag installerat XP.

    Så när jag testade det så fick jag bara upp VLC-ikonen.
    Startade om laptopen å hade helt plötsligt bild.

    När jag sedan igår skulle stå i köket å laga mat så var det ett program jag ville se samtidigt.

    Satte igång streamingen men det ville absolut inte. Startade om både DB å Laptop men iget mer än VLC-ikonen syntes.

    Någon som har en bra idé om vad det kan bero på??

    El Lokko

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Provade du att starta om Dreamboxen också?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Japp, startade om både Dreambox å laptop.

    El Lokko

  4. #4
    Kör du mozilla? Installerade du stöd för Mozilla när du installerade VLC? När jag gjorde det i efterhand så fungerade det inte. Fick återinstallera VLC

  5. #5
    När jag startade så ville VLC ha en insticksmodul som inte kunde hittas. I det läget testade jag, gud förbjude, IE7 å det funkade.

    Men i nuläget så funkar varken IE eller Firefox.

    El Lokko

  6. #6
    Hej

    Jeg har någon gång oxå fått det att fungera med IE men ganska sällan.
    Borde ju egentligen inte fungera pga just det tillägg som vlc använder inte finns i IE

    Men om du installerar om VLC med Mozilla plugin så borde allt va OK med Firefox

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  7. #7
    Ska testa efter jobbet. Fick höra att de senaste versionerna kunde vara lite instabila.
    En äldre version i form av 8.5 skulle vara helt OK att köra.

    Men som sagt, ska testa bägge alternativen efter jobbet.

    El L:lol:kk:lol:

  8. #8
    Well, testade 0.8.5 å det blev samma resultat som tidigare.
    Avinstallerade å installerade 0.8.6c med Mozilla plugin å då rullade det på fint.
    Testade alldeles nyss å får fram en svart ruta som det står (no video) i.

    Kollar jag streaminfo så är det SportExpressen, precis som det ska vara, men bara svart ruta.:errf: Det står exakt så här:

    Stream Information

    Service Name:SportExpressenService Provider:Com HemService Reference:1:0:1:457:1f:a027:0:0:0:0:VPID:1004h (4100d)APID:1104h (4356d)PCRPID:1004h (4100d)TPID:ffffffffh (-1d)TSID:001fhONID:a027hSID:0457hPMT:0104hVideo Format:544x576 (4:3), 25 fpsNamespace:0000hSupported Crypto Systems:01xxh Seca/Mediaguard (Canal Plus), 05xxh Viaccess (France Telecom), 06xxh Irdeto, 0bxxh Conax (Norwegian Telekom), 17xxh Betacrypt (BetaTechnik), 18xxh Kudelski SA, 4a70h Dream Multimedia TV (DreamCrypt)Used Crypto Systems:0500h: Viaccess (France Telecom), 0b00h: Conax (Norwegian Telekom)
    314 MHz
    6875 KSymbols/s
    Auto
    64-QAMFEC:Auto
    El L:lol:kk:lol:

  9. #9
    Kör du med Firefox nu eller ??
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  10. #10
    Japp, det är Firefox som rullar nu å även streamingen.:clap:

    El L:lol:kk:lol:

Liknande ämnen

  1. streama från db till tv
    Av fogden i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 16:08
  2. Streama från DB till min PC
    Av Lusaretta i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 22:55
  3. Streama trådlöst till bärbar laptop
    Av Gnarpen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 20:22
  4. Streama från PC till DB
    Av Grolt i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 20:16
  5. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 12:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss