Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ComHem och DVB-T eller nytt kort?

  1. #1

    ComHem och DVB-T eller nytt kort?

    Hej på er!
    Har strosat runt lite på forumet och försökt hitta fram men kan inte riktigt få kläm på några frågor som poppat upp i mitt huvud.

    Jag bor i ett Comhem hus och kör en media pc på vanlig basutbud via antenn från comhem. Om jag nu då vill få lite mer kanaler och kika på digitaltv skulle detta funka med ett DVB-T kort? har nämligen en USB sticka till min bärbara men har ingen antenn och plugga in i comhems utag än, tänkte fråga här ändå innan jag börjar köpa grejer Eller behövs det ett DVB-C kort för att kunna få in comhem i datorn?

    Sen fråga 2
    Jag har läst http://www.comhit.net/showthread.php?t=19095 , guiden för GBPVR och min fundering är denna Phoenix kortläsare som man behöver utöver denna behöver jag något kort eller liknande till den eller fungerar den som en egen liten kortemulator? (ursäkta om jag är bambi på hal is men detta är inte mitt område :P)

    //Peter

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Franzen Visa inlägg
    Hej på er!
    Jag bor i ett Comhem hus och kör en media pc på vanlig basutbud via antenn från comhem. Om jag nu då vill få lite mer kanaler och kika på digitaltv skulle detta funka med ett DVB-T kort? har nämligen en USB sticka till min bärbara men har ingen antenn och plugga in i comhems utag än, tänkte fråga här ändå innan jag börjar köpa grejer Eller behövs det ett DVB-C kort för att kunna få in comhem i datorn?

    //Peter
    Med antenn menar du antennsladd?
    Du kan inte se ComHems utbud med DVB-T kort utan då är det ett DVB-C-kort som gäller precis som du skriver. Du får i så fall skaffa en antenn som tar ner de marksända digitala kanalerna (om du vill använda DVB-T alltså).

  4. #4
    Tack så mycket ELFeo du har underlättat mitt arbete lite kollat på lite olika DVB-C kort verkar finnas en del bra.

    Det jag undrar nu är då för att kunna se på "kodade" kanaler måste jag ha ett kort som jag delar med mig av via CardShare, eller kan en HTPC hämta dessa koder från nätet?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Franzen Visa inlägg
    Tack så mycket ELFeo du har underlättat mitt arbete lite kollat på lite olika DVB-C kort verkar finnas en del bra.

    Det jag undrar nu är då för att kunna se på "kodade" kanaler måste jag ha ett kort som jag delar med mig av via CardShare, eller kan en HTPC hämta dessa koder från nätet?
    Ingen orsak...
    Det finns ingen piratlösning för ComHem. Antingen är det kort eller kortdelning som gäller.

Liknande ämnen

  1. Nytt comhem-kort. Varför?
    Av pmz1977 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 12:08
  2. Nytt comhem kort
    Av sladden i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 17:05
  3. Comhem nytt kort
    Av Dirtymick i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 14:28
  4. ComHem-inga kort eller årsavg. -FEL!
    Av toks i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 19:48
  5. är det här nytt eller är det inaktuelt
    Av ingedamp i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-23, 00:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss