Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Nya kanalpaket hos Viasat

  1. #21
    Förstår inte varför alla klagar, de som har silver eller guld abbonemang får inte någon prishöjning de behåller de priser de hade tidigare. Även de som inte har någon bindningstid kvar men som är gamla kunder behåller sitt pris. Själv så tycker jag viasat är betydligt bättre än både cd & boxer det är upp till var och en vilka kanaler som passar så sluta klaga.

  2. #22
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jimma Visa inlägg
    Förstår inte varför alla klagar, de som har silver eller guld abbonemang får inte någon prishöjning de behåller de priser de hade tidigare. Även de som inte har någon bindningstid kvar men som är gamla kunder behåller sitt pris. Själv så tycker jag viasat är betydligt bättre än både cd & boxer det är upp till var och en vilka kanaler som passar så sluta klaga.

    ehhh vaknade du nyss eller...

    Om jag inte binder mig 24 månader så går mitt upp med 20 kr/mån från och med årsskiftet, om jag väljer att behålla alla kanaler som jag har idag. Detta bara för att viasat har förändrat sin packetering, visst de kommer med ursäkter som att de inte förändrat priset på "evigheter" trots att det har tillkommit en massa kanaler.. mm visst men hur jävla bra kanaler har de egentligen.
    Jag bryr mig eg. inte om priset i sig, det är principen! :rockon:

    Priser ska gå ner inte upp...
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #23
    Däremot så har Viasat Canal Digital och Boxer erbjudit befintliga kunder att behålla samma pris som tidigare vid prishöjningar sen ett par år tillbaks.
    Givetvis måste du själv ringa in ocg be om det, men du binder dig inte i 24 månader.
    Du binder dig, men du väljer själv period som är MAX 24 månader.


    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    ehhh vaknade du nyss eller...

    Om jag inte binder mig 24 månader så går mitt upp med 20 kr/mån från och med årsskiftet, om jag väljer att behålla alla kanaler som jag har idag. Detta bara för att viasat har förändrat sin packetering, visst de kommer med ursäkter som att de inte förändrat priset på "evigheter" trots att det har tillkommit en massa kanaler.. mm visst men hur jävla bra kanaler har de egentligen.
    Jag bryr mig eg. inte om priset i sig, det är principen! :rockon:

    Priser ska gå ner inte upp...

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Efter att ha surfat runt och kollat kan jag konstatera att Viasat numera är DYRAST på jämförbara kanalpaket!
    Boxer tar 159:- för Boxerpaketet.
    Canal Digital tar 189:- för Familjepaketet.
    Och Viasat tar 199:- för Underhållning + Dokumentär + Barn.
    Och i den jämförelsen suger Viasat fett eftersom man inte får kanaler som t.ex. Eurosport, Discovery, Animal Planet, TV4 Guld, TV4 Komedi, Kanal 9 och TV4 Sport hos Viasat.
    Så i mitt tycke talar allt för ett byte till Canal Digital nästa gång bindningstiden går ut.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Efter att ha surfat runt och kollat kan jag konstatera att Viasat numera är DYRAST på jämförbara kanalpaket!
    Boxer tar 159:- för Boxerpaketet.
    Canal Digital tar 189:- för Familjepaketet.
    Och Viasat tar 199:- för Underhållning + Dokumentär + Barn.
    Och i den jämförelsen suger Viasat fett eftersom man inte får kanaler som t.ex. Eurosport, Discovery, Animal Planet, TV4 Guld, TV4 Komedi, Kanal 9 och TV4 Sport hos Viasat.
    Så i mitt tycke talar allt för ett byte till Canal Digital nästa gång bindningstiden går ut.


    Viasat börja sända TV4 Sport den 1/1 2008

  6. #26
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Viasat börja sända TV4 Sport den 1/1 2008
    Och då kommer den att ingå i Sportpaketet som kostar ytterligare 70:- per mån.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Efter att ha surfat runt och kollat kan jag konstatera att Viasat numera är DYRAST på jämförbara kanalpaket!
    Boxer tar 159:- för Boxerpaketet.
    Canal Digital tar 189:- för Familjepaketet.
    Och Viasat tar 199:- för Underhållning + Dokumentär + Barn.
    Och i den jämförelsen suger Viasat fett eftersom man inte får kanaler som t.ex. Eurosport, Discovery, Animal Planet, TV4 Guld, TV4 Komedi, Kanal 9 och TV4 Sport hos Viasat.
    Så i mitt tycke talar allt för ett byte till Canal Digital nästa gång bindningstiden går ut.

    Nu tar du inte med "jämförbara paket", du tar ett boxerpaket som inte alls är jämförbart med 3 intressepaket hos Viasat eller Familjepaketet hos Canal Digital, liten del pga att det inte finns något för barnen?

    Däremot Är CDs Familjepaket ganska likt Viasats, där får du väl prioritera vilka kanaler du tycker är bättre. De mer kända kanalerna eller de reklamfria.

    Sen undrar jag om du provat "surfa" fram vilket utbud de flesta har hos de respektive bolagen och vad kunderna betalar för det?
    Hittar du inte det så kan jag berätta det för dig.

  8. #28
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sista_Bossen Visa inlägg
    Sen undrar jag om du provat "surfa" fram vilket utbud de flesta har hos de respektive bolagen och vad kunderna betalar för det?
    Hittar du inte det så kan jag berätta det för dig.
    Eftersom de uppgifterna nog inte är så lätta att hitta får du gärna tala om det...

  9. #29
    De flesta har alla kanaler hos respektive leverantör (Viasat och Canal Digital, boxer vet jag inte)

  10. #30
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK. Eftersom jag är lite mer priskänslig så är det alternativet inte aktuellt för mig.

Liknande ämnen

  1. Nerbyte av kanalpaket möjligt?
    Av carlbergsson i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 08:28
  2. Viasat Motor + Viasat Fotboll
    Av matkoh i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 17:50
  3. Boxer lanserar nya kanalpaket
    Av Polisen i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 01:54
  4. Viasat Nordic - Viasat Europe
    Av ridgen i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 08:45
  5. [LÖST] skillnaden mellan viasat nordic och viasat europa??
    Av gozilla i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss