Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vilken mjukvara till cs klient (comhem)

  1. #1

    Vilken mjukvara till cs klient (comhem)

    Köpte idag ett floppydtv kort men vet inte vilka mjukvaror jag behöver för att kunna ansluta mig mot en cardshare server (comhem). Vore väldigt tacksam om någon kunde stapla upp dessa och gärna skriva en kortare förklaring på vad mjukvaran gör.

  2. #2
    Och varför tror du att det finns guider skrivna redan?

    Men det kanske är för jobbigt att leta reda på dom :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Kom igen nu T-bird. Han har bara 6 inlägg.
    Peka på en FAQ istället.

  4. #4
    Tack T-bird för ditt hjälpande inlägg!
    Hade jag förstått vad dess guider varit så hade jag självklart följt en. Inser nu att detta forumet endast är för personer som passerat nybörjarstadiet och det är där man vill hålla det genom att dumförklara nybörjare så jag får leta mig kunskap på annat ställe. Trist men för forumets skull så behövs det kanske fler som eviln. Lycka till!

  5. #5
    Om du nu inte förstår vad som redan har skrivits så måste det väl vara bättre att fråga om det du inte förstår istället att någon skall skriva samma obegripliga sak igen.

    Men det kanske är nått som inte jag förstår
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Var de jag gjorde?! Jag vet inte vad applikationerna i guiderna är/gör -> jag frågar vilka jag behöver och gärna en kortare förklaring på vad de gör. Ska jag peka och fråga om varje guide eller vad är det du vill? Varför ska någon måsta skriva en ny guide som du påstår, inget jag krävde? Som jag skrev, app och gärna en kortare förklaring. lika bra att ta ett exempel: Paint - för att rita bilder, blabla - för att ansluta mot cs server etc.

    Förstår inte att det ska vara så svårt för vissa att bara skriva ett hjälpsamt inlägg i form av svar på ställd fråga. Istället ska man först hitta fel och sedan ska det hånas och klankas till en förbannelse. Tyvärr, är detta ett vanligt beteende av endel användare på olika forum. Antar och hoppas att du inte kan svara så varför inte bara skriva nått i stil med, kolla under våra guider där ska det finnas en guide som heter ***. Nästa gång kanske det är du som är nybörjare och ställer en fråga, vill du då ha sånt svar som du gav?

  7. #7
    Jag har aldrig klankat på vare sig dig eller någon annan bara för att man är nybörjare.

    Det som jag vänder mig mot är när man inte verkar ha viljan att försöka förstå samt att testa själv.
    Det finns inga genvägar, för om du inte försöker sätta dig in i hur det fungerar så kommer du att ha en en djävulsk uppförsbacke innan du har nått som fungerar.
    Det är bara att läsa allt du kan här eller på annat ställe som du tycker passar dig byttre.
    Det är helt enkelt en läxa alla måste lära sig och inte bara du.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Ok, alla har olika åsikter om klanka men ditt första inlägg ser jag som sådant och jag tänker i diskutera detta vidare.

    Om jag uppfattar dig rätt så finns det alltså ingen genväg än den hårda vägen. Varför har ni då guider? En guide för mig är en genväg för den som inte vill grotta ner sig mer än nödvändigt. Ser inte varför det är ett tvång att grotta ner sig, jag är helt nöjd om jag följer en guide och får mina saker att fungera. Jag behöver inte veta vad varje service etc gör sedan, det är fullkomligt ointressant för mig. Jag har andra intressen som tilltalar mig mer så nej mitt intresse brinner inte för detta vilket är ett måste enligt forumets principer?

    Hur som haver är resonemanget helt offtopic och meningslöst och i slutändan hjälper inte detta något utan om det finns någon som tycker de är ok att hjälpa mig trots att jag inte vill spendera massa tid med grottande för att hitta min applikationer så vore jag ytterst tacksam.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    om du kör floppydtv, så skulle JAG köra detta:

    dvbviewer (tv-tittar-prog)

    softcsa (hjälper dvbviewer att avkoda den krypterade signalen, typ. Denna skall finna i mappen: Plugins (i dvbviewerinstallationen))

    NcsClient: Detta är två filer - ncsclient.dll och ncsclient.ini och skall läggas i mappen: MDPlugins (denna mapp måste skapas manuellt efter dvbviewer-installationen) denna plugin läser koderna från en CS-server.

    Newcs: detta är serverdelen, den som läser själva programkortet. innehållet i newcs.xml (user-delen) bör matcha motsvarande den i Ncsclient.ini (port/user/password)

    sen behöver du en läsare till kortet. Ad-teknik säljer såna. Har du en Dreambox kan den funka som server utan speciell läsare. (man använder dess inbyggda)

  10. #10
    Tack culo! Jätte snällt!

Liknande ämnen

  1. Vilken mjukvara?
    Av KoktGrus i forum Mac OS X
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 14:24
  2. Vilken box hade ni skaffat till Comhem HDTV?
    Av Draggen@comhit i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 15:05
  3. [LÖST] Hur veta vilken kod till comhem
    Av Codemaster i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-25, 11:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss