Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DVD i Dreambox på en 500s

  1. #1

    DVD i Dreambox på en 500s

    Hej, vi har 2st dreamboxar i huset. En DM500s och en DM600s pvr och kör Gemini 3.6, allting fungerar super.

    Satt och bläddrade bland plugins-downloadsen i blå pandelen på min 600s när jag såg DreamDVD v.0.82 (of Gemini 3.6). Detta såg ju spännande ut så jag laddader ner programet och vips så hade jag fått ett nytt alternativ i blåpanelen, CDrom/DVD. Så jag mountade datorns DVD-spelare och startade programet, letade upp katalogen och pang boom så fick jag se DVD-filmen på TV:n. Helt perfekt.

    Nu till problemet, jag gjorde samma sak på 500s och kom långt att jag intstallerade DreamDVD och så valet: nr0 CDRom/DVD i blåpanelen, men när jag klickar för att starta så blinkar hela menyn till och kommer tillbaka och inget program startar. Vad beror detta på? Finns det någon anledning till att det fungerar på 600s men inte 500s? Finns det någon alternativ lösning att se på mountade DVD-filmer på 500:an? Det är på den boxen detta skulle behövas eftersom det inte finns någon vanlig DVD-spelare i det rummet.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    96
    Tackad
    3 gånger
    Räcker med rätt confad ZAP/STREAM i WebIF samt Firefox och VLC.
    Fast då måste du starta DVD från PC.

    Annars ska VLC plugin för DB funka.
    Själv använder jag inte det för idag kan du köpa
    en DVD spelare för c.a. 300: och få bättre bild, ljud ......
    VU+ Solo2

  3. #3
    man kan faktiskt även mounta/dela ut dvdn å starta vob filerna i filhanteraren. typ som du spelar mp3.or m.m. när de gäller själva pluginet är jag lost. har aldrig orkat testa det. men ett tips.. rensa bort lite onödigt på dreamboxen.. kan ha med minnet att göra. t.ex att streama frän dreambox till pc kan faktiskt döda dreamboxen. om den inte får den mängd minne den behöver.¨

    EDit: subtitles ingår inte i mitt tips vad jag vet ?!?!....
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Den boxen är nästan ny flashad.

    Vet att det går att spela upp .vob direkt men det är enkelheten som jag är ute efter.

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500S
    Av nordhoj i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 16:15
  2. dreambox 500s - c
    Av ekan555 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 05:10
  3. Dreambox 500s
    Av freddo i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 12:25
  4. Dreambox 500S vs Dreambox 7020S.
    Av kikko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 22:40
  5. Dreambox DM-500S
    Av Bond007 i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-08-05, 14:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss