Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Windows Vista

  1. #1

    Windows Vista

    Hallå jag har tänkt att skaffa mig ett windows vista men vilket skall man välja det finns ju så många 32bit,64bit,premium,basic,home,oem,ultimate är det nån som kan reda ut begreppen
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    premium,basic,home,ultimate
    Olika varianter av Vista, med olika innehåll. Ultimate innehåller väl allt har jag för mig.
    Basic och Home tror jag saknar Windows Media Center. Annars vette sjutton vad som mer skiljer.

    OEM = original equipment manufacturer - programvara som bara medföljer ny maskinvara (oftast förinstallerad på datorer då) Supporteras t.ex inte av MS utan av säljföretaget, om man inte pröjsar extra.

    64- eller 32-bitar handlar främst om hur stora applikationer du vill kunna köra. "gamla" 32 bitars har vissa begränsningar, framför allt med minneshantering. MEN du måste ha en dator som klarar 64 bitars för att kunna installera det som OS. Det finns fler skillnader, men lite förenklat så är detta den största skillnaden.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3

Liknande ämnen

  1. Windows Vista Stop Time Crack + Genuine
    Av power28 i forum Windows
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 12:26
  2. Windows Vista ?
    Av trollhattan i forum Windows
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 18:38
  3. windows vista
    Av gollen i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 19:05
  4. Windows Vista på en laptop med Dual-Boot ?
    Av trollhattan i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 15:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss