Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Fria kanaler via parabol?

  1. #1

    Fria kanaler via parabol?

    Jag har en parabol för att få in tv-signalen, kan jag koppla in en "vanlig" digitalbox, alltså en utan abonemang till parabolen för att kunna se kanal 1 och 2, dvs gratiskanalerna?

  2. #2
    nej , inte bara genom att koppla in...

    det du kan göra om du har parabolen riktad mot sirius är att skaffa en viasat godkänd mottagare och sedan kontakta viasat så öppnar dom den för frikanalenera (detta är helt gratis och kosar ingenting)

    ----

    Annars är det en box för marknätet du behöver , där får du frikanalerna gratis...

  3. #3

    Canal Digital

    Gäller det även via canal digital?

  4. #4
    nej canal digital ger inget gratis...

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Anledningen till att det inte är "gratis" är att sändningsrätten för SVT är bara över Sverige, skulle de kanalerna vara fria så kan vem som helst i Europa se SVT, vilket man alltså inte får. På samma sätt är det med finska, norska & danska "grundkanaler".
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Anledningen till att det inte är "gratis" är att sändningsrätten för SVT är bara över Sverige, skulle de kanalerna vara fria så kan vem som helst i Europa se SVT, vilket man alltså inte får. På samma sätt är det med finska, norska & danska "grundkanaler".
    Kan man få in utländska fria kanaler om man gör som TS skrivit?

    Om inte, finns det piratkort som funkar för utländska kanaler? (USA tex) eller har de samma kortsystem som Canal+, Viasat osv i Sverige? Alltså att det inte går att knäcka än så länge.

  7. #7

    Jasså

    I norge tittar man på svt1 och 2 samt tv4 gratis över marknätet och det har dom gjort
    i många år utan att betala någon som helst tv-licens, synd att inte vi kan göra detsamma med deras kanaler :'(

  8. #8
    Det är väl en djävla skillnad på marksänt och satellit?
    Att det är "spill" i alla gränsområden är det ingen som bryr sig om men att visa sport/serier o filmer okodat är det ingen som har rättigheter till.
    Då pratar vi 100 tals miljoner tänkbara tittare.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    tjena jag snor den här tråden och passar på att fråga om det är någon som vet vilka kanaler som ingår i de fria kanalerna hos canaldigital (mot depositions avgift) är det bara 1,2,4 som ingår? eller är det någon som har en aning om man kan få in tv4+/bingolotto på ett lagligt helst gratis sätt. då min moster lider av bingolotto abstinens.

    och säg inte att CD har gratis kanaler för de har dom. http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=1357601

    antagligen är det baspaketet på CD som gäller? hon har redan en conax mottagare. och vill helst att hon ska slippa få betala för yterligare en mottagare. iofs. ingår väl en mottagare i de flesta paket idag. men först och främst nån som vet vilka kanalse som ingår i friknalas kortet ?

    edit:hur lågt är det av canaldigital att inte lämna ut en mail adress utan att begära kundnr + telefon ? har iaf precis maialt och frågat dom om detta. hoppas jag får svar då mitt kundnr är 0123456789..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Canal Digital hade tidigare ingen månadsavgift på sitt Lokalpaket utan det var endast en depositionsavgift som behövdes.
    (kanalerna var då svt1, svt2, svt24, svtextra, barnkanalen, kunskapskanalen, tv4, tv4+, kanal5).

    Jag vet inte om dom har kvar det och i så fall har det bytt namn för numera kostar deras "Lokalpaket" 89kr/månad (+ en kortavgift på ca ~500/år) 695kr i startavgft , ingen parabol eller box ingår.
    Nya lokalpaketet:

Liknande ämnen

  1. fria kanaler nokia98002s
    Av patte1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 21:27
  2. Fria kanaler
    Av kotten1 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 04:16
  3. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 05:20
  4. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:48
  5. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss